Verschil nieuwsgroepen en P2P

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1979

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Hallo,

Onlangs heb ik mij verdiept in nieuwsgroepen en ook geinstalleerd op mijn Mac (*KNIP*). Alles werkt naar behoren. Op mijn oude pc (niet Apple) ben ik destijds ook aan het downloaden geslagen en heb toen een virus naar beneden gehaald. Aangezien ik dat liever niet weer wil, wil ik graag enige uitleg hierover.

Ik begrijp namelijk het verschil niet goed tussen een nieuwsgroep en een bestand downloaden via torrents. Wie kan mij dit verschil uitleggen en hoe groot is de kans dat ik een virus oid krijg op mijn iMac mbv nieuwsgroepen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het verschil tussen nieuwsgroepen en torrents is dat je bij nieuwsgroepen de data van een server downloadt en bij torrents van meerdere peers (computers/personen). Virussen kun je overal oplopen, dus je moet altijd goed beveiligd zijn.

Laatst bewerkt:
als je je een beetje verdiept in de post en afzender op de zoekmachine, kan je zien of het een normale afzender is of niet.

Maar hoe zit dat dan met mijn uploads, want als ik kan downloaden moet iemand anders dat ook kunnen (evt. vanaf mijn computer)? Gebeurt dat dan vanaf dezelfde locatie als waar ik de nieuwsgroep op heb geinstalleerd (met evt. submappen)? Ik kan dit namelijk niet zo snel terugvinden.

Je hoeft helemaal niets te uploaden. In geval van torrents ga je automatisch stukjes die je binnen hebt gehaald weer uploaden naar andere peers. Bij nieuwsgroepen gebeurt dat niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan