verschil onderlinge snelheid pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Berichten
454
Ik heb een 40 mb ziggo pakket -alles in 1. mijn eigen pc haalt deze waarde met 3,6 mb upload.
oke.nu is mijn vraag na een laptop die oke is en een desktop die maar 8mb continu en zelden hoger via draadloos netwerk komt hoe kan dit?
Wat ik gedaan heb bij deze desktop:l virusscanner laten scannen, spybot en glary utilities laten draaien,alle adaware en 1 gevonden spyware is weg. Schijfopruiming. Laatste IE 9 erop met alle windows 7 update's. alle history/cookies en overtollige bestandjes weg gehaald. heel de pc isa gescand. hoe komt het dat de snelheid alzolang zo laag blijft en deze 3 meter van router en modem vandaan staat.
Router en modem al diverse keren gereset kort en lang, allebei en ook nog onafhankelijk van elkaar.
Hoe krijg ik het voor elkaar om deze sneller omhoog te krijgen, want nu is het drama.

gr sierras
 
Hoi,


Beide draadloos zo ja dan zou er een langzamere netwerk adapter in de pc kunnen zitten.
 
Update de drivers eens van die draadloze netwerkaart.
Is de afstand gelijk?
Router en Wlankaart zijn niet altijd even compatible.
Ben je in de gelegenheid eens een andere Wlan te proberen?

Kies eens een ander beveiligingstype.
Wat haal je met een bekabelde verbinding?

Kijk je specs van je router eens na m.b.t. draadloos.
 
Laatst bewerkt:
pc verbinding

wat bedoel je met een ander beveiligingstype en hoe die te veranderen?
 
pc verbinding

bedoelje met een andere wlan een andere poort? zo ja dat heeft nog niet geholpen.
Ik zal eens een update van de drivers vd draadloze kaart proberen in ieder geval.
 
Beveiliging is misschien nu wpa2.
Probeer eens wpa.
 
verbinding

voorlopig doet hij het goed om van naar een andere beveiliging te gaan van wpa2 naar wpa en nog eens een driver update te laten doen van usb stick naar router.
Nu lijkt het erop dat op 3 pc's de snelheid ong. even snel isn overal, we zullen zien. Nu in ieder geval alles 18-20 mb snelheid ipv eerst 8 wat de pc liet zien.
Ik zie het als opgelost, anders laat ik weer van me horen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan