Verschil publ.met FTP of Frontpage2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hoi,

Ik heb reeds sind 2000 een site lopen met FP2000 bij (betaal) Lycos Webhosting .
Nu maakt deze de laatste tijd vaak problems met de FP extensions en daar ik nog een Web wil bijmaken heb ik eens rondgeneusd en terecht gekomen bij o.a One.com Denemarken enzv....
Die allemaal wel geen FP2000 of 2003 ondersteunen en je dan een FTP proggie moet gebruiken om te publiceren.

Nu doe ik dat heel simpel via mijn FP2000 en heb een beetje bang voor het overschakelen naar FTP.
Hoe zit dat eigenlijk met het verschil tssn publiceren via FP2000 en FTP,kan iemand me dat ff simpel uitleggen en of het een grote stap is om die verandering te doen.

Ik zou dus met FP2000 willen blijven de Webs bouwen maar dan publ. met een FTP

Het alternatief voor Frontpage zou Dreamweaver zijn,is dat gewoon een proggie om het Web te bouwen of kan die ook publiceren als de FP2000/2003 doet ?

En is Dreamweaver dan zo een veel betere ?

Groet
Eric

Dreamweaver is zeker een betere oplossing dan frontpage maar vereist wel iets meer kennis van bijvoorbeeld html. Daarnaast kan dreamweaver wel publiceren maar doet dit via ftp (wat frontpage eigenlijk ook doet) voordeel is dat de voor dreamweaver verder geen extensies nodig hebt!

Ok ....stel dat ik nog ff voortwerk met Frontpage2000 maar wil publiceren via een FTP proggie.
Wat zijn daar de betere programmas voor (betaal of gratis) en die eventueel ook (maar moet niet) een NL interface hebben.
Buiten Filezilla die DeFietser voorstelde zullen er ongetwijfeld nog wel zijn die tot de top behoren qua kwaliteit en gebrukersgemak.

En die dan wat later nadat ik ben overgeschakeld naar bvb. Dreamweaver ook hiervoor te gebruiken zijn maar dat zal sowieso wel zijn veronderstel ik .

Groet
Eric

coffecup heeft een gratis ftp programma en ik meende wsftp ook, maar kijk anders even op tucows! Een ftp prgramma kun je ook gebruiken met deramweaver, maar laatst genoemde kan dit zelf ook!

Heb intussen Dreamweaver (+Flash/Fireworks) in Engels en ga starten daarin voor de Site van mijn Zoon op gang te krijgen.
Helaas zie ik nergens dat deze ook in NL zou bestaan ?

Als Host heb ik mijn voorkeur momenteel bij One.com ipv. Lycos.

Voorts lijkt dit helemaal niet op Frontpage en zal dus wel aanvangsmoeilijheden kennen maar aangezien dit zelf kan publiceren via build-in FTP lijkt dit wel een verbetering tegenover FP temeer daar ook de Hosters er allemaal van afstappen vanwege die FP-extensies en het sowieso beter is vindt ik om Microsoft onafhankelijk te werken ,en iedereen vol lof is over Dreamweaver.

Nu nog wat Googlen naar tutorials maar vrees dat er niet veel NL zal tssn. zitten.

Thanks voor de reacties:thumb:
Peace

Eric

er zijn volgens mij best veel tutorials te vinden en als je iets meer geld wilt uitgeven zelf nederlandse boekjes. Het niveau is iets hoger als dat van frontpage maar je kunt er dan ook wel veel meer mee!! Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan