Verschil Scrollbar van een div Firefox/IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo mensen!
ik ben weer begonnen met het schrijven van een nieuwe pagina en loop tegen wat probleempjes op.
De opmaak is op basis van css en wanneer ik alles netjes in IE voor elkaar heb blijkt het in firefox niet helemaal te werken.
Ik heb nl een scrollbalk in een div geplaatst die aan de rand van de pagina moet verschijnen. nu werkt dit prima in IE, maar in Firefox komt de scrollbar niet binnen de div, maar erbuiten. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat de scrollbar niet te zien is.
Ik ben al veel aan het prutsen geweest, maar ik hoop dat jullie hier een snelle oplossing voor hebben! de div wordt nog wel smaller en er komt dan een kolom naast, maar er is dan nog steeds sprake van overlap.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

de pagina en bijbehorende css file staan online op de volgende links:
http://members.lycos.nl/websmurf1986/Beurs/borrel.html
http://members.lycos.nl/websmurf1986/Beurs/design.css

thnx

Je kan misschien in je css-file je overflow van je div id="tekst" een andere waarde geven :
overflow : scroll;
Ik weet niet of het zal werken, maar je kan het proberen.
Ofwel kan je er een overflow bijzetten die alleen door FF wordt geselecteerd :
overflow:scroll !important;
ofel is het :
overflow:scroll; !important

Die important wordt niet door IE gelezen, maar FF zal die wel kiezen omdat die voor FF zoals het zelf zegt "important" is.

Greetz : Jer:cool:en.

eej mensen bedankt voor de reacties
kom net terug van werk en heb het eventjes geprobeerd, maar t geeft niet het resultaat wat ik wil hebben.
wat betreft de overflow functie krijg ik bij mij geen verschil in de plaatsing van de scrollbar en als ik gewoon de width van de div aanpas komt ie niet meer netjes tegen de rand van de website aan bij IE. dan zou ik dus in staat moeten zijn om dat alleen voor firefox browsers te doen of eventueel alleen een andere waarde voor IE browsers aangezien ik niet weet wat andere browsers hiermee doen. het mooiste zou zijn als ik aan kan geven dat ik die scrollbar binnen de width van de div wil hebben en niet er buiten...
iig thnx

Doe eens een combinatie van mijn en peter zijn idee :

width:730px !important;
width:769px;

Zet wel die voor FF (met !important) als eerste. Dat moet zeker lukken.
FF neemt die met !important als eerste en houdt met de tweede dan geen rekening meer, terwijl IE niet die !important niet kan lezen, en dus overslaat.

Greetz : Jer:cool:en.

Held!
ik had het al wel getest, maar had die met important niet als eerste gezet waardoor je hetzelfde effect kreeg als gewoon de width versmallen.
thnx very much en nu op naar het volgende voor mij onmogelijke probleem...
(sommige dingen moet je niet leren maar kunnen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan