verschil toshiba en acer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppe

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
8
begin september start mijn HBO opleiding, en hiervoor ben ik een laptop nodig.
het belangrijkste was dat er draadloze internetverbinding opzit, omdat er in heel de school draadloos netwerk is, en voldoende geheugen is belangrijk.
de laptop wordt dus voor schooldoeleinden gebruikt, maar wil ook gaan downloaden van muziek, films etc. uiteindelijk ben ik bij toshiba en acer uitgekomen.
ik vroeg me af of er veel verschil zit tussen de laptop van toshiba en van acer.
bij de toshiba gaat het om het model satellite L40-12Z
(http://www.kieskeurig.nl/product/2C109B949E6DDB91C125730C0035A011.htm)
bij de acer gaat het om het model aspire 5633 ZWLMi
(http://www.kieskeurig.nl/product/475DFE0FBCBBAD9DC12572C700475C3A.htm)

hier de vergelijking:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product...730C0035A011~475DFE0FBCBBAD9DC12572C700475C3A

de toshiba kost 653 euro, en de acer 699.
ik heb al gekeken op kieskeurig.nl, en daar zat er niet veel verschil in dacht ik, de processor uitgezonderd maar is dat een groot verschil?

kan iemand mij nog een bepaalde aanraden?

mvg

ps, ik heb een nieuw topic aangemaakt, omdat ik niet meer totaal opensta voor keuzes, maar mij beperk tot deze 2.
 
Laatst bewerkt:
toshiba hoor ik betere berichten over dan acer (slappere behuizing etc.)

De processor is wel nieuwer van de Acer, en je hebt 40gb meer opslag bij de acer. Maar het zijn beide geen top modellen.
 
zolang ze naar behoren functioneren, en ik er mijn schooldingen op kwijt kan, en verder wat muziek kan downloaden dan vind ik het goed.

maar een slappe behuizing? dat lijkt mij niet handig als ik de laptop elke dag meeneem naar school. wel bedankt voor je snelle reactie.

iemand anders nog?
 
Hoi,

Kort maar krachtig ... ik heb 'nogal' wat klanten.
Zowel met Acer- als met Toshiba-notebooks.
Het aantal klanten (en die heb ik vanwege 'problemen') met een Acer is groter, dan met een Tosh. ......
Acer: harddisks en toetsenborden die niet goed meer functioneren ..... beeldschermproblemen ....

De nieuwste generatie A. is naar verluidt béter, maar het prijsverschil met A-merken (A staat dus NIET voor Acer .... :D ) is nu nagenoeg nihil.
Acer heeft de kunst van Microsof afgekeken ...... eerst de markt penetreren met inferieure producten ... en vervolgens je prijzen verhogen.

Advies: ...... Toshiba en geen Acer. Je neemt gewoon een groter risico op betrouwbaarheid .... zeker als je ermee gaat 'slepen' (en daar is zo'n notebook toch voor?)

Sterkte met kiezen .... :rolleyes:
 
nog wel een tip, vista neemt zo'n dik 15gb in beslag, als je dan films en muziek en je schoolbestanden op die 80gb wil plaatsen. Kost dat aardig wat schijfruimte.

Of je zou een externe schijf erbij moeten nemen (usb) waar je want minder belangrijke bestanden opzet die je niet direct nodig hebt, of je laat een grotere hdd in bouwen (en soms kan je dat meteen bij de winkel al laten doen)
 
Rimsic, de vraag was niet: grootte harde schijf en al of geen Vista ......
De terechte vraag van eppe was het advies naar een betrouwbare notebook met een specifieke keuze voor A. óf T.
Welnu ..... T. dus
 
Rimsic, de vraag was niet: grootte harde schijf en al of geen Vista ......
De terechte vraag van eppe was het advies naar een betrouwbare notebook met een specifieke keuze voor A. óf T.
Welnu ..... T. dus

ja boeiend, :evil: :mad:
maar dat zijn ook dingen waar je rekening mee moet houden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Uit mijn reparatie-ervaring: zonder twijfel Toshiba.

En dan houd ik rekening met het feit dat Acer meer verkocht wordt.

Greetz,

Harry.
 
super

dank jullie wel:thumb:

dan ga ik dus voor de Toshiba.
bedankt
 
Ik heb overlaatst diezelfde Toshiba gekocht en nu heb ik een vraag of de toshiba van eppe ook maar 1u tot 1.5u aan blijft. (als je op batterij werkt eh)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan