• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil tussen 0 en leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinobird

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
LS.,

Ik heb een formule waarbij een percentage berekend wordt. Het percentage kan echter ook 0% zijn. Daarnaast kan het ook leeg zijn omdat er geen waardes zijn die aan de criteria voldoen. In de cel van deze formule gaat dit goed.

In de draaitabel die daar op gebaseerd wordt worden de waarden "0" en "leeg" echter beide aangegeven als o%. Ik wil echter alleen 0% zien als het ook echt 0% is en ik wil in de draaitabel geen waarde zien als er geen waarde te melden is en het veld dus leeg is.

Hoe kan ik dit realiseren?

In bijgevoegde Excel gaat het om de waarden op tabblad Cijfers kolom I en de draaitabel op hetzelfde tabblad in kolom K

Bekijk bijlage demo_KPI_Dashboard.xlsx

Laatst bewerkt:
Waarom is waardeveld ingesteld als product? Gebruik gemiddelde.

Helaas blijkt de oplossing niet voor alle tabellen te werken.

Op tabblad cijfers is in de laatste twee draaitabellen nog steeds #Deel/0! te zien. Deze twee tabellen zijn gebaseerd op data in kolom K en M. Bij draaitabel nummer 3, gebaseerd op kolom K, gaat het wel goed. Daar staat netjes leeg.

Wat zie ik over het hoofd?

Bekijk bijlage demo_KPI_Dashboard_v2.xlsx

In de opties van de draaitabel aangeven wat je wil zien als er een foutwaarde staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan