Verschil tussen Ati x700 128 Mb en 256 Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik ben bezig met het aanschaffen van een laptop, en ik kom de Ati x700 vaak tegen. Nu heb ik al een laptop gehad met deze kaart met 128 Mb geheugen, en dat liep goed. Nu kan ik een laptop krijgen met een Ati x700 256 Mb. Is het verschil tussen 128 Mb en 256 Mb te merken. Het geheugen van de laptop wordt 1 Gb met met Centrino 1,73 Ghz.

Alvast bedankt!

Jacco

Met videokaarten kan het anders zijn. Meer geheugen wil niet altijd zeggen dat de kaart beter is. Je moet dan kijken naar de GPU en memory kloksnelheid en pipelines.

kijk ook eens naar de snelheid van het geheugen een kaart van 128 mb met ddr3 ram is beter dan een kaart van 256 mb met ddr ram.

lamp zei:
kijk ook eens naar de snelheid van het geheugen een kaart van 128 mb met ddr3 ram is beter dan een kaart van 256 mb met ddr ram.

Okey, deze is tricky want de geheugen snelheid weet ik niet. Op de Ati site valt te lezen dat gewoon DDR als DDR2 en DDR3 mogelijk zijn. Zal dan aan de implementatie liggen denk ik. Het is een M26, ik weet niet of iemand dat wat meer zegt?

lamp zei:

Heb het gevonden, het is 256 MB DDR2.

Dan zal de 256 waarschijnlijk een betere kaart zijn.
256 begint ook de nieuwe standaard te worden dus kan nooit kwaad deze upgrade te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan