Verschil tussen, een tablet, een pc, een ipad etc

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik heb nu een wat oudere pc en wil misschien een snellere kopen.
Maar ik dacht: kan ik misschien op een ander systeem overstappen.
Wat zijn de eigenschappen / verschillen tussen b.v. een tablet een pc, een ipad etc. ?
Wat wil er mee doen?
internet, mailen, digitale piano erop aan sluiten.

Laatst bewerkt:
Tablet is met touchscreen en een iPad is een tablet, Tablets zijn zowizo altijd slechter als PC's
Een tablet is goed om mee te internetten, mailen, spelletjes spelen en andere applicaties op te runen.
Een pc kan je veel meer mee, zwaardere software pakketten op draaien, digitale piano erop aansluiten, maar ook gewoon internetten en mailen.
Voor jou dus best een pc :-)

Maarten

Hallo.

Hetgene wat boven al werd aangegeven. Ook kan je geen fysieke software voor je digitale piano op je Tablet installeren. Echter is dit wel mogelijk bij Tablets, met Windows Pro erop.
Je kan het navragen op http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/home. Ofdat jouw digitale keyboard ook word ondersteund. Want daar ben ik niet helemaal zeker van.

Anders staat er op een Zaterdag middag meestal wel iemand van Microsoft in de (grotere) Mediamarkten. Uit men hoofd weet ik dat er iemand staat in Hengelo (100% zeker).
Dan heb ik het over deze tablet http://nl.insight.com/shop/microsoft/surface-2-tablets?&cm_mmc=Google-_-Adwords-_-Microsoft-_-Surface-_-2&gclid=CL-kjPbMqLsCFYNf3godIXUA0Q. MS surface Pro 2

In weze is dit een kleine mini computer. Waar je al jouw taken op kan uitvoeren en is het wat makkelijker te gebruiken, vervoeren ect.
Edit: Je kan natuurlijk ook voor de Surface Pro 1 gaan, zit niet veel verschil in alleen het prijskaartje.

Laatst bewerkt:
voor het maken van content is een tablet niet geschikt
Ipads zijn handig voor mobiliteit maar flexibiliteit in het installeren van software en hardware is vrijwel niet aanwezig (tenzij het Apple hardware/software is)
Echter is het gross van de software en hardware voor Windows gemaakt

nu zijn er wel Windows tablets maar helaas is de hardware in zon tablet vaak niet krachtig genoeg voor de programma's die content makers nodig hebben
omdat ze zo klein zijn

Een volledige PC kan alles wat een tablet kan (zelfs touch screen als je dat perse wil) maar is in feiten gewoon veel krachtiger en groter en neemt veel meer ruimte in beslag
en er is veel meer software en hardware die er mee overweg kan

Tablets zijn handig voor Emaillen, Internetten, video's en hier en daar wat kleine spelletjes beetje huis tuin en keuken gebruik
PC's kunnen grote games aan ze kunnen zware render programmas en muziek programmas aan (denk aan Fruityloops)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan