Verschil tussen GTX en GTX TI

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe videokaart te zoeken aangezien ik nu nog game op een intel HD Graphics van mijn processor.
Nu zie ik vaak een bepaalt type en daar zie ik dan ook weer een TI versie van, ik heb gelezen dat de TI (titanium) voor mensen is die het nieuwste van het nieuwste willen, maar bij de specificaties delven ze altijd het onderspit, waar staat het nou eigenlijk echt voor?

b.v.d,
Vinno

dat zijn ze niet allemaal, het zijn kaarten met extra features die en hoger geklocked zijn (maar niet overklocked je zou ze namelijk nog verder kunnen klokken) en bijvoorbeeld een hogere bus breedte hebben
ze kunnen ook een andere gpu chip hebben zoals de GTX660 en de GTX660 TI de een heeft een slechtere GK106 gpu chip en de ander een krachtigere GK104 chip

het kunnen dus ook totaal verschillende kaartjes zijn waarvan de TI versie een stuk sterker is dan de standaard versie
het ligt er net aan naar welke kaart je kijkt

maar het zal dus niet voor komen dat de GTX650TI sterker is dan een GTX660

GTX650 < GTX650TI < GTX660 < GTX660TI < GTX670 < GTX680
om het simpel te houden het zijn gewoon andere kaarten die het beter doen dan het model waar mee hij word aan geduid

Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk in En ja dat bedoelde ik hoger geklockt maar Ik heb zelf 4 way sli 660 TI's in me pc zitten en werkt GEWELDIG

is die TI-versie het geld waard boven een normale versie of is het gewoon een kleine verbetering voor een boel geld (meer geld dan nodig)?

ik ben gegaan voor de 650, niet de 650 Ti, niet omdat ik het mijn geld niet waard vond, maar omdat mijn voeding de 650 Ti niet aankan en ik niet ook nog eens een voeding wil kopen.

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan