Verschil tussen Home & Professional?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Hoiiii ik draai al lange tijd (met plezier) op 98 maar ben van plan om over te gaan op XP.
Maar ik heb me nooit echt bezig gehouden met Xp, wat is nou eigenlijk het verschil tussen XP Home en XP Professional??

Kan iemand mij dat uitleggen?

Het grootste verschil is dat je met PRO iets meer kunt instellen en beveiligen.

Kortom Home is voor een een thuisgebruiker (1 pc) netzo goed als Professional.
Niet minder snel ofzo?

De 10 grootste voordelen van Windows XP Pro op een rijtje:

Waarom Windows XP Professional?

Er zijn honderden goede redenen denkbaar om voor Windows XP Professional te kiezen. Voor ons zijn dit de 10 belangrijkste.

Reden 1
Windows Messenger
Windows Messenger biedt een eenvoudige manier voor real-time communicatie en samenwerking op uw computer. U kunt de on line status van uw contactpersonen bekijken en kiezen of u met hen via tekstberichten, spraak of video wilt communiceren. De prestaties zijn uitstekend en de kwaliteit is nog nooit zo goed geweest.

Zit ook in XP Home

Reden 2
Extern bureaublad
Met de functie Extern bureaublad kunt u een virtuele sessie starten, waardoor u vanaf een andere computer met Windows 95 of hoger gebruik kunt maken van uw pc. Hiermee hebt u ook wanneer u niet in uw kantoor aanwezig bent toegang tot al uw gegevens en toepassingen.

Reden 3
Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning
Draadloze 802.1x-netwerkondersteuning biedt ondersteuning voor toegangsbeveiliging en het verbeteren van de prestaties van draadloze netwerken.
Zit ook in XP Home

Reden 4
Hulp op afstand
Met Hulp op afstand kunt u een vriend of IT-professional die ook over Windows XP beschikt, vragen om op afstand uw computer te besturen en de werking van een procedure te tonen of u te helpen bij het oplossen van een probleem.
Zit ook in XP Home

Reden 5
Op beleid gebaseerd beheer van het bureaublad
Op beleid gebaseerd beheer van het bureaublad (Intellimirror® technologies) maakt groepsbeleid en zwervende gebruikersprofielen mogelijk, waardoor voor IT-beheerders het bureaublad- en gebruikersbeheer wordt vereenvoudigd.

Reden 6
Meertalige ondersteuning
Gemakkelijk documenten maken, lezen en bewerken in veel verschillende talen.
Zit ook in XP Home

Reden 7
Dubbele weergave
Één bureaublad kan worden weergegeven op twee beeldschermen die van dezelfde beeldschermadapter gebruikmaken. Met name voor laptop-gebruikers is deze voorziening bijzonder handig.
Zit ook in XP Home

Reden 8
Bestandssysteem coderen
De functie Bestandssysteem coderen biedt een hoge mate van beveiliging tegen hackers (inbrekers) en het stelen van gegevens, doordat bestanden op transparante wijze worden gecodeerd met een willekeurig gegenereerde sleutel.

Reden 9
Migratieprogramma voor gebruikersstatus
Het Migratieprogramma voor gebruikersstatus kan uw gegevens en instellingen voor u migreren van een oude naar een nieuwe computer.
Zit ook in XP Home

Reden 10
Nieuw taakgebaseerd visueel ontwerp
Snel uw meest gebruikte taken openen dankzij een helder ontwerp en nieuwe visuele aanwijzingen.
Zit ook in XP Home

Windows XP Professional is ontworpen voor zowel de zakelijke als de thuisgebruiker die alles uit zijn computer wil halen. Dit besturingssysteem levert de nieuwe standaard op het gebied van betrouwbaarheid en prestaties. Het bevat alle geweldige functies en beschikt over het nieuwe ontwerp van Windows XP Home Edition. Daarnaast kent Windows XP Professional voorzieningen voor beveiliging en privacy, geavanceerde herstelopties, uitgebreide mogelijkheden om grote netwerken te verbinden en nog veel meer.

Ervaar meer met uw computer en internet dan u ooit had kunnen vermoeden. Windows XP Home Edition zorgt ervoor dat u op een betrouwbare en gemakkelijke manier met uw pc kunt werken. Het programma kent een strakker, intuïtiever visueel uiterlijk en geavanceerde functies voor digitale media waardoor het werken met digitale fotografie of het afspelen van muziek eenvoudig en plezierig is.

Filmpje: Windows XP Pro tegen Windows 98: http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/evaluation/whyupgrade/wxpvswin98.mspx

Ik ben nog op zoek naar een directe vergelijkingstabel Home-Pro voor je..

Wil je trouwens gaan UPGRADEN? Of een heel nieuwe PC?

Geplaatst door Diamond
Kortom Home is voor een een thuisgebruiker (1 pc) netzo goed als Professional.
Niet minder snel ofzo?
De systemen zijn vrijwel gelijk. Home is prima voor een thuis gebruiker.:)

Geplaatst door Diamond
Upgraden :)
Bedoel je hiermee Xp over Win98(se) installeren?
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Eventuele fouten worden gewoon mee genomen.

Geplaatst door Diamond
Upgraden :)

Let dan wel op de vrij zware systeemeisen!

Sowieso is een 'clean install' (na formatteren) aan te raden om foutkopieën te voorkomen.

Wat voor een processor heb je?
Hoeveel RAM geheugen heb je?
Hoeveel diskspace heb je?

Hmm ik ben denk van plan om me C te formatteren waar 98 op draait en dan XP erop te installeren
Dus D, E etc hoeven dan toch niet geformatteerd teworden. Staat toch alleen muziek en spellen op.

Ik heb 512 RAM
Processor is XP 1800+ geloof ik.. 1,5 ghz ofzo
Verder heb ik een HD van 120 gig en een van 60
Maargoed 98 herkent niet eens zulke grote schijven, 1 reden al om over te gaan op XP

Geplaatst door Diamond
Hmm ik ben denk van plan om me C te formatteren waar 98 op draait en dan XP installeren op C.
Dus D, E etc hoeven dan toch niet geformatteerd worden. Staat toch alleen muziek en spellen.

Ik heb 512 RAM
Processor is XP 1800+ geloof ik.. 1,5 ghz ofzo
Verder heb ik een HD van 120 gig en een van 60
Maargoed 98 herkent niet eens zulke grote schijven, 1 reden al om over te gaan op XP

Verstandige keus!
En de PC zou XP soepel moeten kunnen draaien.

Succes :thumb:.
Als je nog vragen hebt; trek aan de bel, geef een gil, roep HELPMIJ :evil:

PS: Laat je Windows XP Partitie minimaal 5-10 GB groot zijn!

Zorg wel dat de C-schijf iets van 7 á 10GB groot is.
Je systeem moet XP prima aan kunnen.:)

Geplaatst door crash
Zorg wel dat de C-schijf iets van 7 á 10GB groot is.
Je systeem moet XP prima aan kunnen.:)

Ja dat word geen probleem....
Zodra XP erop staat zullen er wellicht vragen komen..
Heb er echt nog nooit mee gewerkt!?!

Draaien jullie het zelf ook?

Geplaatst door Diamond

Ja dat word geen probleem....
Zodra XP erop staat zullen er wellicht vragen komen..
Heb er echt nog nooit mee gewerkt!?!

Draaien jullie het zelf ook?

Ikzelf heb 4x XP Pro draaien en ervaring met nog een dozijn XP-tjes (zowel home als pro) dus moet goed komen :thumb:.

Geplaatst door crash

Ik heb hier twee systemen met Windows XP PRO SP2 draaien.
Ja ik heb pas de orginele versie (helemaal in verpakking) bij me tante erop gezet, die draaide ook nog in 98 alleen nu vraagt hij om een SLEUTEL. En die zat niet op de verpakking. Die word meestal met zo'n sticker op je computer geplaatst.

Maargoed nu moet ik binnen 30 dagen die sleutel hebben.... waarom zit die niet bij die verpakking??

Geplaatst door Diamond
Ja ik heb pas de orginele versie (helemaal in verpakking) bij me tante erop gezet, die draaide ook nog in 98 alleen nu vraagt hij om een SLEUTEL. En die zat niet op de verpakking. Die word meestal met zo'n sticker op je computer geplaatst.

Maargoed nu moet ik binnen 30 dagen die sleutel hebben.... waarom zit die niet bij die verpakking??

Als die legaal is neem dan contact op met het verkooppunt of Microsoft.

Geplaatst door XP_PC

Als die legaal is neem dan contact op met het verkooppunt of Microsoft.

Hij is legaal ja. Maar hoe weten hun dat dat echt zo is dan zodat ik een sleutel alsnog krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan