Verschil tussen Intel Viiv en Intel Core.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cjboer

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
25
Ik wil een Dell computersysteem aanschaffen met een Intel® Core™2 Duo E4300 Processor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB).

Nu noemt Dell ook een processor met Viiv technologie voor dezelfde prijs. Wat is nu het verschil?

En mijn tweede vraag is er veel verschilk in prestatie tussen de Intel E 4300 en de Intel
E 6300?
 
Nu noemt Dell ook een processor met Viiv technologie voor dezelfde prijs. Wat is nu het verschil?

Intel® Viiv™ technology
Intel's premier brand for PCs designed for the enjoyment of digital entertainment in the home, Intel® Viiv™ technology allows you to access, share, and manage your digital media.
Bron
 
Duidelijk!

Multimedia is niet aan mij besteed dus het wordt de "gewone" core. Overigens wordt bij andere leverancier geen onderscheid gemaakt tussen Viiv en Core..

Nu nog mijn vraag over het verschil tussen 4300 en 6300 processor. Daarnij ook mijn vraag hoeveel lawaai de koeling van de beide processoren maakt. De computer komt in de huiskamer te staan en "mag" niet te veel lawaai maken.
 
Voor wat betreft de cooler zou ik er direct een Arctic Freezer Pro opzetten, goedkoop, zeer stil en met uitstekende prestaties.

Er voor de vergelijking van de processor kun je hier terecht:

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-c2.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
verschil duo/viiv van intel.

Hallo,
Toevalling vraag ik mij vanaf vandaag het zelfde af. Het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen deze 2 CPU's. De prijs blijft het zelfde.
Ben jij al wat wijzer geworden?
Ben benieuwd. Wil het nl. ook graag weten.
Heb belangstelling voor zo'n DELL pc.
mvg
Paula
 
Niet echt. Ik heb alleen begrepen dat de Viiv technologie iets te maken heeft met "digitaal entertainment" en multi media. Dus volgens mij TV via internet, downloaden van films etc. Kan ongetwijfeld ook met de gewone processor. Bedrijven als Norrod, Alternate e.d. maken ook geen verschil tussen de Viiv en gewone Dual Core processoren.

Ik heb in ieder geval de Dimension 520 met een "gewone" 6300E processor besteld. Prima computer voor die prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan