verschil tussen kabels USB en Firewire

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Op mijn case zit er vanvoor 2 ubs2 en een firewire.
Nu moet ik die op mijn moederbord aansluiten,maar de connectors lijken erg op elkaar.Hoe kan ik deze uit elkaar houden.

Mijn MB is een Asus A8N sli deluxe en er zijn verschillende aansluitingsmogelijkheden.Ik veronderstel dat een USB connector hetzelfde is op elk MB en eveneens de firewire connectie

Wie kan me helpen.

Thanks

USB en FireWire aansluitingen zijn op elk moederbord inderdaag gelijk.

Dit is een plaatje met beide connectoren en hoe ze eruit zien:

ports03.gif

[edit]
Whoops vraag beetje verkeerd begrepen:o : Als het goed is staat er wel in je handleiding/manual waar je welke connectoren op moet aansluiten (was bij mijne iig wel [MSI NeoFI2R]

Laatst bewerkt:
Op de platte grond van je Moederbord staat precies aan gegeven waar je ze moet plaatsen!

Op mijn moerderbord staat inderdaad wel waar ik ze moet aansluiten, maar ik zie geen onderscheid tussen de firewire-connector en de USB-connector.

De 2 connectores lijken zijn gelijk.Enkel is een kabel wat dikker dan de andere.

Hoe moet ik ze nu onderscheiden?

Vaak staan er op de "plugjes" wel wat letter en/of cijfers. Ik dacht dat je daaraan kon zien wat wat is...

Thanks,Bandit,

Ik zal dan maar de dikkere aanzien als firewire.
Moest dit toch verkeerd zijn,riskeer ik dan iets kapot te maken ??(mb)

Thanks

Er zal waarschijnlijk niets kapot gaan, het enige wat er zal gebeuren is dat je apparaat (dat je wilde aansluiten) het niet doen omdat hij niet met de computer kan communiceren.

Als je dat zo aan sluit ,en je hang even iets aan de USB uitgang en het werkt is het goed!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan