Verschil tussen netwerkkaart en een USB dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Kan iemand mij vertellen wat beter is voor een draadloos netwerk een USB dongle of een interne kaart?

Een interne kaart heeft vaak een groter bereik en pakt het signaal iets beter op.

Bedankt! Ik heb nu een USB dongle van Sitecom (WL 113) maar ik ben (on)regelmatig de verbinding kwijt alhoewel ik maar een meter of 4 van de modem af zit. Zou jouw advies zijn dan maar naar een kaart over te stappen?

killermenace zei:
Een interne kaart heeft vaak een groter bereik en pakt het signaal iets beter op.

DutchKnight zei:
Bedankt! Ik heb nu een USB dongle van Sitecom (WL 113) maar ik ben (on)regelmatig de verbinding kwijt alhoewel ik maar een meter of 4 van de modem af zit. Zou jouw advies zijn dan maar naar een kaart over te stappen?

Als jij regelmatig problemen ondervind met de verbinding, dan zou ik dat wel adviseren.
Ik zou dan als ik jou was wel eerst kijken waar precies het probleem met de verbinding vandaan komt.
Heb je de computer en de router in een andere kamer staan?
Want somige kamers kunnen nog wel eens een goede verbindingsblokker zijn met bijvoorbeeld betonstaal in de muren.

De modem staat is de meterkast. Dus achter een deur. De computer staat in een kamer recht tegenover de meterkast. De muur van de kamer is een binnenmuur dus een gipswandje.

De verbinding valt vrijwel zeker weg als de computer wat zwaarder moet 'werken'.

Dan krijgt de USB dus een lagere prioriteit dan de andere apparaten.
En daardoor valt de verbinding dus weg. Dat is dus eens van de nadelen van een USB-verbinding.

Dus zou een kaart de oplossing kunnen zijn? Heb je ervaring met bepaalde merken? Wat zou je me kunnen aanraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan