Verschil tussen Normaal en voorbeeld weergave, vooral foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
2
Hallo,

ik heb een probleem met een FP website. Als ik foto's plaats (vanuit een bestand in het web) en ik zet ze op de "normaal" pagina op de juiste plek, dan staan ze in de voorbeeld weergave op heel verschillende plekken. Door de tekst heen en over het einde van de pagina, ziet er niet uit! Ik wil de site graag online hebben maar zo gaat dat niet! Heeft iemand hier enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb al een frame gemaakt om te kijen of de foto's dan op hun plek blijven maar ook niet dus. Het zijn ook geen enorme bestanden.
ALvast bedankt!!

Nanet
 
Hoi nanet,
Heb je al eens geprobeerd de site via de Verkenner met een browser te bekijken? Dan zie je wat de site in het echt doet (de voorbeeldweergave van FP is soms niet helemaal te vertrouwen).

Als dat het niet is, dan zou het aan van alles en nog wat kunnen liggen, dat valt van een afstand niet te zeggen.
Kan je een testpagina uploaden en hier een linkje geven?
Dan kunnen we eens inspecteren welke kool FP je aan het stoven is. :)

Met vriendelijke wensen,
CSShunter
 
bedankt voor je reactie. Ik ga proberen via verkenner te kijken!
 
Hoi Nanet,

Voor foto's maar ook tekst maak ik eerst een tabel aan.je kunt dan horizon taal als verticaal vakjes maken waarin je de foto plaats. Het geheel past zich bij elke beeldschermresulutie aan.
Succes,
Gr.andre
 
@andre2

Hoi Andre,
Nanet heeft na twee weken nog niet gereageerd, dus ik hoop dat het met het bekijken in een echte browser i.p.v. via de Frontpage-preview opgelost is.

Maar het in een tabel stoppen om foto's op de goede plek te krijgen lijkt me niet zo'n goed idee.
Het kan soms wel, maar tabellen zijn niet bedoeld voor opmaak, en kunnen zo inflexibel zijn dat de hele pagina-layout naar de ratsmodee (?) gaat.
Posities kan je veel beter met css regelen, daar is css voor bedoeld! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hoi ccshunter,

Ik ben niet zo bekent met css en werk al een aantal jaren met tabellen. Ik heb nog nooit gehoord dat er wat scheef staat. Kijk maar even op : www.josephinemode.nl . Ik zal me eens verdiepen in css. Ik ga er dan van uit dat ik me moet verdiepen in HTML omgeving.
Bedankt voor je reactie, fijne dag.

Gr.Andre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan