verschil tussen x86 en x64

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elite

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
zoals de titel al verraad ben ik op zoek naar een duidelijke uitleg over wat nu precies de verschillen zijn tussen die twee verschillende versies van Vista.

en wat is de meest gangbare versie?

bvd,

elite

zoals de titel al verraad ben ik op zoek naar een duidelijke uitleg over wat nu precies de verschillen zijn tussen die twee verschillende versies van Vista.

en wat is de meest gangbare versie?

bvd,

elite

verschil
de meest gangbare is de x86 (32bit) versie, de beste is de 64 bit versie dat is logisch, maar je hardware moet compatible zijn en sommige software is dit ook niet, en de rest van je systeem moet ook in verhouding staan, bv een 64 bit systeem met 512Mb ram dat is niet zo een wijze keuze dan zou je beter naar de 4Gb ram moeten toe gaan.

Mijn systeem staat in mijn profiel.
Is mijn systeem dan compatible met een 64bit versie of heb ik dan te weinig geheugen?(Lijkt me niet want me pc is gloednieuw).

Stel dat ik 64bit neem, krijg ik dan nog problemen met software, omdat 64 minder wordt ondersteunt dan 32bit?

Of kan ik het best nog even wachten op SP1?

bvd,

Elite

Mijn systeem staat in mijn profiel.
Is mijn systeem dan compatible met een 64bit versie of heb ik dan te weinig geheugen?(Lijkt me niet want me pc is gloednieuw).

Stel dat ik 64bit neem, krijg ik dan nog problemen met software, omdat 64 minder wordt ondersteunt dan 32bit?

Of kan ik het best nog even wachten op SP1?

bvd,

Elite

Maar je volledige systeem moet compatible zijn met 64bit en je hebt hem gekocht met een 32bit OS wsn.
Dus je CPU en moederbord moet ook compatible zijn met 64bit.
Ik gaf het geheugen aan als vb., maar AL je hardware moet compatible zijn met 64bitOS
En het kan zijn dat je sommige programma's niet kan draaien omdat je dan 64bit gebruikt.

Vista werkt het beste met een 64bit OS en 8Gb ram geheugen:
1 dit is veel te duur voor de thuisgebruiker
2 deze kracht ga je nooit nodig hebben als thuisgebruiker
3 je moet iets van computers kennen
4 je moet altijd rekening houden met de compatabiliteit van je hardware
5 je moet altijd rekening houden met de compatabiliteit van je software
conclusie: als thuisgebruiker, die gwn wat chat, internet en gamed kan je best gwn een 32bitOS gebruiken, ik heb gezien dat je 2Gb crossair 1066Mhz hebt:love: dat is ook al een propere upgrade.

Laatst bewerkt:
Bij mijn computer heb ik geen OS gekocht. Ik had namelijk nog xp prof liggen.
Maar omdat vista er zo mooi uitziet :o leek het me wel wat om dan ook een nieuw OS op me nieuwe systeem te hebben.

Maar dan wordt het dus de 32bit versie, dan weet ik in iedere geval dat ik alles gewoon kan draaien.

En ik ben ook erg blij met me intern geheugen! :thumb: erg snel!

elite

Bij mijn computer heb ik geen OS gekocht. Ik had namelijk nog xp prof liggen.
Maar omdat vista er zo mooi uitziet :o leek het me wel wat om dan ook een nieuw OS op me nieuwe systeem te hebben.

Maar dan wordt het dus de 32bit versie, dan weet ik in iedere geval dat ik alles gewoon kan draaien.

En ik ben ook erg blij met me intern geheugen! :thumb: erg snel!

elite

Windows Vista upgrade advisor
Zo weet je welke vista het beste bij jouw systeem past, en de schoonheid van vista zit dus niet in de home basic version (je kan ze wel aanzetten via een omweggetje:p), dus als die wordt aangeraden kan je systeem die effecten wsn niet aan en dan gaat het omweggetje ook niet veel uithalen.

En ik blijf het zeggen leg vista aero is naast compiz fusion en zeg dan nog eens wat je van aero vindt :p
compiz fusion is natuurlijk van LINUX.

Je wilt duidelijk een OS met uitstraling: (gaat nooit schoner worden als een linux:p)
ObjectDock: met de freeversion komen wel al zeer ver :d ; dit is een icoonbar zoals is mac.
En voor xp zijn ook verschillende packs te vinden om er een eyecandy van te maken

Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat Compiz Fusion er ook erg goed uitziet!. Misschien is een multiboot systeem een idee. dat ik naast mijn XP prof, Linux bijv. probeer.

enige nadeel vindt ik dat er zoveel verschillende soorten linux modificaties zijn dat het nogal lastig kiezen is. Ik hoor ook veel positiefs over ubuntu.

en ik wist al dat ik home basic niet moet nemen want dan mis ik al die grafische toeters en bellen!

bedankt voor de info,

elite

Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat Compiz Fusion er ook erg goed uitziet!. Misschien is een multiboot systeem een idee. dat ik naast mijn XP prof, Linux bijv. probeer.

enige nadeel vindt ik dat er zoveel verschillende soorten linux modificaties zijn dat het nogal lastig kiezen is. Ik hoor ook veel positiefs over ubuntu.

en ik wist al dat ik home basic niet moet nemen want dan mis ik al die grafische toeters en bellen!

bedankt voor de info,

elite
ubuntu is veel gebruikt en dan ga je ook snel hulp vinden, MAAR LINUX IS GEEN GAMEOS.
Wil je een linux die meer op windows lijkt dan pak je best Kubuntu (gebruikt een KDE interface), als je meer nar mac wilt dan pak je Ubuntu (gebruikt een gnome interface).
Ik ben zelf nu bezig met PCLinuxOS gnome edition maar daar is blijkbaar nog iets fout mee :s
en voor de keuze van vista zou ik vertrouwen op de "windows vista upgrade advisor" die ik in een van men vorige posts heb gezet.
Op mijn xp dual core 2,8Ghz met 2gig RAM, 256mb video en standaard geluid had hij premium aangeraden

En linux is meestal gratis (Suse is een uitzondering), dus je kan altijd proberen, linux heeft weinig tot geen last van virussen :d, en bij linux kunnen er ook problemen optreden van hardware die niet ondersteund wordt, en zoals ik al zij is linux geen gameOS en voor sommige programma's heb je een emulator nodig, bijv. office, maar je hebt ook gratis alternatieven zoals openoffice, die heel goed te vergelijken is met office2003

Je kan altijd een liveCD downloaden die boot je gwn tijdens het opstarten en dan kan je linux al eens proberen, dit gaat trager, want het gaat volledig via de cdrom, en compiz moet je nog activeren en plugins installeren dus die kan je dan nog niet testen, maar vooral de compatibiliteit met je hardware kan je wel tsten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan