verschil van website in ie of in mozilla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catetje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Ik heb de onlangs twee problemen gehad met mijn website en nu kom ik toevallig achter waar het ook mee te maken heeft.
Ik was steeds aan het proberen een favicon te maken in de web adres en het lukte steeds niet.
Een tijdje geleden leken al mijn links ineens niet te werken en waren de jpg plaatjes heel korrelig en niet mooi maar na updaten van internet explorer leek dat ineens opgelost terwlijk sommige mensen nog steeds geen links zagen.
Nu de antwoorden:
In Mozilla verschijnt wel de favicon, ik helemaal blij! Maar in Mozilla werken dus al mijn links niet, sterkter nog, je ziet niet eens de verwijzing, dus kun je niet eens weten dat de links er zijn. Internet explorer geeft al mijn links maar geen favicon.
Kan iemand mij vertellen hoe deze problemen zo verholpen kunnen worden zodat de afbeeldingen en links in Mozilla de kwaliteit hebben dat ze hebben in internet explorer hebben en waarom de favicon niet werkt in internet explorer. Ik heb de link bij favorieten geplaatst dat helpt niet. En lijkt me niet nodig, ik kan altijd favicons zien van andere sites al zitten de sites niet in mijn favorieten opgeslagen.
Mijn site is www.catescavaliers.nl
Ik maak de website met frontpage

Tja, frontpage gr%4#@

meta name="keywords" in cate3.htm is niet afgesloten met >
Hier is wel je favicon.

Je werkt met frames, zet je favicon eens in de frameset.

Je hebt ook geen doctype voor je pagina;s
Gooi je url en de losse pagina's eens in http://validator.w3.org/

Gebruik maar andere soort link, want de code van Frontpage deugt niet.
Veel teveel onnodige code en eigen code.
Je pagina is vier keer te lang tov normale html code.

:cool:

Bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je met gebruik maar andere soort link. Wat zou je voorkeur zijn voor een 'leek' om een pagina te maken?
Ik ben niet zo een held blijkbaar met dit allemaal.
Ik heb mijn url gegooid in jouw validatie, pfff, daar moet ik eens goed gaan kijken als ik iets minder veel hoofdpijn heb!
Heb je alvast belangrijke tips die ik als eerst moet aanpakken?
Vooral voor mijn mozilla lezers (het zijn er niet veel, maar dan toch) is het erg jammer dat ze vooral nu niet kunnen meelezen.

Je bedoeld hiermee: back to the basics
en opnieuw proberen de basis te leren en een website bouwen?
Doe ik er het best aan om helemaal op nieuw te beginnen? En toch frontpage ? Ik meen begrepen te hebben dat je geen voorstander was daarvan?

Niemand, die regelmatig sites bouwt, is weg van Frontpage,

Verkeerde, teveel, onnodige en eigen code maakt Frontpage ervan..

Kan dus wel voor een enkele sporadische site.
Ga je aanpassen, verwijderen etc, dan blijft er onzichtbaar veel code achter.

Met een normale texteditor heb je alles zelf in de hand.

Maak voor de linken gewoon een tekstlink.
Test je pagina ook in Firefox, wordt steeds meer gebruikt.
Nu heb ja daar Frontpagecode voor, en Firefox kan er niks mee.

:cool:

Ik snap niet precies wat je bedoeld met een testlink.

Is het licht grijs de onnodige code wat je bedoelt? Zou ik niet kunnen proberen veel weg te halen, beetje voor beetje en testen uiteraard.

Wat is voor jou een 'normale tekst editor' ?

ha ha hoezo oostindisch blind.... sorry, ik las wat ik dacht te zien.
Ik heb wel tekstlinks maar heb een hekel aan de onderstreepte en andere kleuren en heb ze dus aangepast, Het neemt niet weg dat ze niet te zien zijn in firefox. De hele tekst staat er zelfs niet meer.

Ik wil die arachno wel een kans geven. Kun je adviseren welke taal handiger is voor mij, met het oog op eventueel forum gebruik of interactie/hulp met en van andere gebruikers? Ik ben native speaker engels maar ben even thuis met het nederlands, nou ja, bijna....

Waarom is er zo een groot verschil in Firefox en Internet explorer?

Ik weet dat ik veel aan het rommel ben geweest met mijn pagina.....

Ik heb eindelijk weer tijd en ga proberen de index pagina in beide brouwers goed te maken. Ik wil best eens kijken naar een andere programma bijvoorbeeld arachno proberen.
Maar voordat ik begin kun je mij de grote nadelen van frames vertellen. Ik wilde dit juist gebruiken zodat ik mijn index pagina als basisstation kon gebruiken. Ik vind het juist mooi om wat nu de bovenste gedeelte van mijn site is altijd zichtbaar te laten. Op deze manier blijven de links altijd zichtbaar en kunnen bezoekers steeds klikken naar de gewenste subpagina en hoef ik hiermee niet alles aan te passen als ik iets in de index heb veranderd,(slechte ervaring uit het verleden zonder frames)

yes yes yes!
Hij zit er in!
Ik had het hier vandaag heel toevallig met een collega over en die liet me nog een een paar dingen zien.
Het werd hier ook genoemd, maar vandaag voor mij nog duidelijker.

Ik heb in frontpage de tabblad "Frames page HTML" gebruikt. Dat was de goude tip.
Dus frontpage gebruikers met frames.....

Dank je wel vooral Peter voor je hulp en geduld.
Ik ga vast nog wel een keer met een andere editor expirimenteren, maar nu zijn de pups inmiddels geboren en wil ik mijn site voorlopig alleen bijhouden in plaats van bouwen.

Groetjes,
Cate
www.catescavaliers.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan