Verschil webbrowsers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hallo mensen

ik heb op dit moment de webbrowser google chrome wat me heel erg bevalt!
maar ik zat een keer te denken wat nou echt het verschil tussen al die webbrowser en ik ben is wezen zoeken, waarbij ik veel dingen heb gelezen dat sommigen webbrowser's veiliger zijn dan andere en dat sommigen sneller zijn.

nu is mijn vraag, is er nou echt 100% verschil tussen die al?
want ik heb nou zoveel verhalen gehord van verschillende mensen dat ik het nou echt niet meer weet

alvast bedankt!
m4dc0w344

Laatst bewerkt door een moderator:
Secunia een vooraanstaand bedrijf gaf altijd aan dat alle webbrowsers onveilig waren. Plotseling zijn ze daar mee gestopt. Je mag raden waarom. Ik denk uit commerciële overwegingen en alles is te koop nietwaar. Zijn die webbrowsers nu in één keer wel allemaal veilig?

In ieder geval ga ik me daar niet meer druk over maken. Ik heb een goede beveiliging, Norton Internet Security met safeweb etc. Verschil in snelheid zal er wel zijn, maar ik denk ook minimaal. Je moet gewoon diverse webbrowsers uitproberen en kijken welke je bevalt. Ik werk nog steeds met IE8 en FF12.0 bevalt me prima. Googleproducten heb ik totaal geen vertrouwen meer in, ze stelen alles wat los en vast zit, schenden de privacy en dat verzin ik niet. Keer op keer kun je in het nieuws lezen hoe Google met de mensen omgaat.

Laatst bewerkt:
ik gebruik zelf altijd opera op windows en safari op macintosh en dit zijn snelle browsers.<
ik gebruik opera op windows omdat ik dat het handigste vind werken op windows (de mac versie vind ik onhandig), en omdat het snel en stabiel is, en met opera heb ik ook minder last van malware (met google sloom, internet exslomer en mozilla vuurvos heb je wel vaak last van malware).
ik gebruik safari op macintosh vanwege dat ik dat het handigste vind werken op macintosh en safari ook het snelste is op macintosh.

Zelf ben ik niet bepaald merk vast

Per versie veranderd dat ook.
Eerst gebuikte ik veel chrome, maar momenteel bevalt firefox me beter, omdat de laatste versie sneller is.
Bijvoorbeeld te merken met dit forum.
(google vindt dat zelf ook, want ze adverteerden eerst met sneller surfen en nu met een stabiele browser:))
Beide browsers hebben spellingscontrole. wat ik weer mis bij IE.
Die is echter weer beter met active x.
Citrix van het werk en de outlook webmail draait daar het beste in. met name in de 64bit versie die behoorlijk snel is.
Veel websites zijn ook geoptimaliseerd voor IE, hoewel dat gelukkig snel aan t veranderen is.
Opera en safari heb ik ook wel gebruikt, maar die bieden voor mij weinig meerwaarde.
Echt slechte browsers zijn er niet meer.
Ik denk dat het erop neer komt dat je vooral je eigen voorkeur moet volgen.

Ik verwacht wel reactie die heel wat anders zullen beweren ;)

Laatst bewerkt:
Titel aangepast. Iets met bomen en bos zegt niet echt iets over je onderwerp.;)

Titel aangepast. Iets met bomen en bos zegt niet echt iets over je onderwerp.;)

O sorry voor dat ik zit veel op een andere forum waar je wel van dit sort titels moet maken ,zal ik erop letten!

Nadat ik woensdag me pc goed schoongemaakt heb (binnen en buitenkant en software) vond ik dat ik nog steeds moeite had
met surfen en met firefox gaan gebruiken, ondanks dat ik me java moest update ben ik nu verder 100% tevrede.
Ik vind dat ie een stuk sneller is!

O en leofact ik heb wel vandaag toevallig op een wiki sit een advertentie gezien van chrome waarbij ze zeggen dat het de snelste is:3

O sorry voor dat ik zit veel op een andere forum waar je wel van dit sort titels moet maken ,zal ik erop letten!

Lekker duidelijk dan voor de helpers op die Fora. Die moeten dan maar gokken waar je onderwerp over gaat:confused:
Hier verwachten we dus een titel die al aangeeft etcetc.

Ik zal over de browsers wat vertellen:

Internet explorer:
Veel mensen gebruiken het, het is redelijk snel en stabiel
maar vanwege het feit dat veel mensen het gebruiken is er ook veel maleware voor

Google Chrome:
een snel en stabiel brower van google. echter gaat google niet zo goed om met de privacy
ook een klein aanbod aan apps

Firefox:
door het grote aanbod apps wordt het browser snel langzamer echter valt er van alles aan te passen waardoor het echt jou brower wordt.
echter door alle extenties is hier ook veel maleware voor

safari:
tsja vind het zelf ontzettend onhandig werken

opera: nooit echt veel gebruikt maar ik vond het wel stabiel en overzichtelijk werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan