• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Contest2349

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Ik heb 2 kolommen a en b
in a staat omzet 2007 en in b staat omzet 2008

in kolom c staat het verschil en in kolom d wil ik het verschil hebben in procenten

Wie kan en wil mij helpen

Alvast bedankt

Hmmmm.... Dit heeft weinig met Excel te maken hè?:eek:

Bepaal wat je 100%-getal is. Daar vandaan ga je rekenen.

Groet, Leo

Volgens mij moet het zo zijn Danny, maar wie ben ik.

Bijlagen

Wie ben ik maar voor mij is nog steeds niet eenduidig of het procentuele verschil uit moet gaan van de cijfers in 2007 of die van 2008. Zie ook de opmerking van Ginger. Actie door Contest2349 en mogelijk is een aanpassing van de oplossing (formule) daarna noodzakelijk.
Gr. Ton

Hoi Anton,

Boekhoudkundig ga je een vergelijking maken met het afgelopen jaar of bv. vorige periode.
Dus is dit: kijken naar 2007 en daar een vergelijking op maken.
Heb ik meer of minder dan 2007, en hoeveel.

...maar daarbij is het voorbeeld van Danny147 en HSV wel grappig gekozen en hebben beide gelijk! Zoals Danny zegt is die 25000 verschil inderdaad 20% VAN 125000 > Dus: 125000 = 100%, 25000 = 20% en de 100000 = dan 80%
Maar als je uitgaat van de stijging VAN 2007, dan is die 25000 verschil ineens een stjiging van 25% > Dus: 100000 = 100%, 25000 = 25% en de 125000 = dan 125%

Dan blijft dus de vraag... is het verschil de stijgingswaarde of bijvoorbeeld de terugrekening naar een kostprijs oid (ik gok trouwens het 1e aan de hand van het woordje 'omzet' in de initiele vraag).

Groet, Leo

Hé, dat is een goeie Leo.

Ik ga in mijn gedachten altijd maar uit van 2007 naar 2008 (Transportsector he).
Naar mijn laatste schrijven.
Maar het kan net zo goed anders zijn zoals jij het beredeneert (woordspeling?).

Is het toch nog een discussie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan