verschillen je basis drivers van 32bit en 64bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobotRock

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2014
Hallo,

Ik heb net Windows 64bit geinstalleerd en moet opnieuwe de drivers installen,
deze staan bij mij op een cd, ik lees de cd, open het mapje Drivers en dan vind je:
1. Chipset
2. Sound
3. VGA
4. LAN
5. Realtek WLAN

Als je bijvoorbeeld Chipset open
vind je allerlei bestanden zoals ook "Setup" maar ook 2 mapjes genaamd Bin en Bin64 waarin ook weer toepassingen in staan genaamd ATISetup
Nu opende ik vroeger (toen ik 32bit gebruikte zonder het te weten ^^) altijd gewoon de Setup en die werkte top.
Nu vraag ik me af omdat ik 64 bit heb of ik nu andere drivers moet installeren dan bij 32 bit?

Laatst bewerkt:
Gewoon proberen zou ik zo zeggen. Zijn ze niet geschikt voor 64-bit dan komt daar vanzelf een melding over vanuit het installatieprogramma (of vanuit Windows, zie regel hier onder).
Overigens is het niet mogelijk om 32-bits drivers te gebruiken/installeren in 64-bits windows en andersom.

Tijs.

Het beste is om de 64 bits driver te gebruiken... .immers die is er niet voor niets.. als je een Windows 64bit geïnstalleerd hebt...
Als een autorun aan hebt staan krijg je een setup menu en als je dan een Windows 64bit hebt.. dan wordt imho automatisch de software uit de Bin64 gestart...
Dat jij "handmatig" twijfelt... ligt aan jou....
Je kunt ook de laatste 64 bits driver bij de fabrikant v/h moederbord ophalen.... soms zit er een update hiervoor bij de software die je via de cd erop zet.

Ook wil ik toevoegen dat die dezelfde nu is zoals met Explorer ( hier bij 64 bit dus ! weet niet hoe is dat bij 32 bit ) bij 64 bit systeem :D
( kijk onder screenshot ! ) ..

Dus als jij wel goede en geldige drivers in handen hebt en bestemd zijn ze voor W7 64 bit moet je niet en nooit aan installatie sub-mappen opletten ( vooral bij Chip-Set niet ! ! ! ) gewoon installeren die boel fout zal je niet en nooit maken, dat is alleen maar een mooie aanpassing voordeel bij 64 bit systemen ( en ook bij W7 ul. :D ) ..

ScreenShot004.jpg

Bovendien en inderdaad, via standaard updaten of via fabrikant v/h moederbord lukt dat alles niet ? dan weet je tenm. dat je nieuwste driver hebt ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan