Verschillen tussen Internet Explorer en Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dionne1982

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Sinds kort hebben wij een website overgenomen. Dit betreft de website www.babycadeaus.com. Deze functioneert prima, alleen hebben wij een raar probleem met deze site. Internet Explorer toont de website prima, maar in Firefox (en Safari), zien we dat de onderkant van de informatieblokken aan de linkerkant iets verschuiven en de letterkleur oranje is ipv zwart zoals bij IE. Nu hebben wij onze css stylesheet langs een validator gehaald; daarin zagen we best veel fouten maar niet eentje die deze 2 storende zaken zou kunnen verklaren volgens ons. Nu hebben wij niet superveel kennis van css stylesheets, maar hopelijk dat iemand anders wel een idee heeft waarin het zou kunnen liggen. Hierbij de stylesheet.Bekijk bijlage stylesheet.txt

Alvast hartelijk dank!

Hoi,

Waar het bij jou/jullie aan ligt, ligt het aan, maar als ik de site in Firefox open verschilt hij helemaal niets. Hij ziet er net zo uit als in IE.
Mochten hier meer dergelijke reacties komen dat moet je de oorzaak kennelijk zoeken in de computer waar je het probleem wél tegenkomt.

Laatst bewerkt:
Ook hier geld dat in Safari de pagina prima word weer gegeven. Ik werk op een Mac met de laatste versie van Safari.

grtjs jjw

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Wij hebben in de tussentijd ook nog wat testen gedaan door bijvoorbeeld de laatste versie van Firefox te downloaden en te installeren. Wat bleek was dat de site de eerste keer in Firefox goed weergegeven werd. Klik je dan door naar een van de producten of klik je nog een keer op home, dan wordt de tekstkleur wel oranje ipv zwart en zie je een verschil in uitlijning. Echt heel raar.

Zouden jullie nog een keer willen kijken?

Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking.

Hoi,

Inderdaad, bij mij ook. Niet in IE, maar wel in Firefox.
Zou niet weten wat de oorzaak is. Ik zit te denken aan het anders kleuren van tekst bij een eenmaal aangeklikte (bezochte) link naar een internetpagina.
Zo'n soort effect lijkt het. Maar wat hiervan de oorzaak is, laat staan hoe je het oplost, zou ik niet weten.

De oranje kleur is alvast makkelijk iets aan te doen door in de css onder
TD.BODYTABLE het stukje color: #FF9900; te verwijderen.

Wederom dank voor jullie reacties. We hebben de oranje hexadecimale waarde weggehaald, maar helaas zonder resultaat. We hebben toen de hexadecimale waarde van zwart opgezocht en deze neergezet maar zelfs dan blijft de tekst oranje. Ook na het wissen van de browsergeschiedenis. Klik je een paar keer op home in Firefox dan wordt de tekst soms wel weer zwart. Echt heel raar allemaal. Hebben jullie wellicht nog andere opties? Hierbij nog een keer de nu gebruikte stylesheet.

Vriendelijk dank!
Dionne

Bijlagen

Bij "td.columnBoxFooting" de font-size op 8px zetten verhelpt het probleem met de linker Kolommen.

:thumb:

Tarabass,

Hartelijk dank voor je input! Ons probleem is nu opgelost.

Groetjes,
Dionne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan