• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillen vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

Ik heb hier twee enorm grote excel documenten (scv bestanden) die beide een klein beetje verschillen. Het uitspitten en elke lijn bekijken waar het verschil zit is nogal moeilijk dan. Is hier eventueel een functie of programma voor?

groetjes,
Murdoch

Ja, daar is een heel goed programma voor, Access ipv Excel

@ gast0225,

Ook een hele mooie oplossing, eenvoudig en goedkoop.

Je schreef "ik heb hier . Excel bestanden"?
Je kan ze toch opslaan 'Als' .xls ?

Bedoel je geen csv bestanden want het formaat scv ken ik niet.

Jah, heb ik gedaan maar dan krijg ik een error "can't convert xls file error occured" maar hij zegt niet welke error, hij loopt soms ook vast.

Ja ik bedoelde csv, sorry ik vergiste me.

Wat nog wel eens wil werken is ALLE cellen selecteren, vervolgens het bestand sluiten, een nieuw werkblad openen en vervolgens de selectie plakken. Probeer het nu nog eens als .xls op te slaan.

Ok gedaan, nu leest hij ze.
Alleen markeert hij nu niks, hij doet alsof er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Zijn die er dan ? Je hebt toch alleen maar 1 bestand geopend en weer geplakt en opgeslagen? Als je zo beide bestanden opnieuw bewaart en daarna laat vergelijken?

Volgens mij heb je mijn vraag niet goed gelezen:

Ik heb hier twee enorm grote excel documenten

Ik heb de 2 dan gekopieerd&geplakt en apart opgeslagen. Eentje geopend in dat programma als origineel, de ander als bewerkt. Dus als ik het goed begrepen heb zou het programma dan in één van de twee rode markeringen moeten aanbrengen, die komen er dus niet.

verander de extentie .csv in .txt

je krijgt de vraag of je dit wel wilt doen, gewoon doorgaan.

daarna kun je optie van gast0225 gebruiken zie zijn eerste reactie met dat programmatje om te vergelijken, zou moeten werken. Ikzelf gebruik Winmerge en dat werkt goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan