verschillende accounts xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

srecko_marielle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Wij hebben thuis een laptop en een gewone computer waar beide xp op staat. Via de laptop zit ik regelmatig via extern bureaublad op de gewone computer omdat daar mijn email op staat. Maar wanneer ik via extern bureaublad bezig ben en iemand anders meld zich op de gewone computer aan, slaat de computer helemaal op hol. Hij begint spontaan opnieuw op te starten of hij meld acoounts zomaar af. Ook is er dan voor elk account een wachtwoord nodig, die nooit is ingesteld en dus ook niet werkt. Wanneer ik hem weer opnieuw opstart doet alles het weer goed. Ook krijg ik wanneer ik 1x meer extern bureaublad verbinding heb gemaakt vervolgens weer netjes afgemeld heb en wanneer ik dan weer probeer verbinding te maken krijg ik een foutmelding. Het is dezelfde foutmelding als waneer de computer niet aan staat maar hij staat wel aan. Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb alles geprobeerd maar nix lukt.

Welkom op helpmij! Ik begrijp uit je verhaal dat de gewone pc, die je met je laptop over neemt, begint te sputteren zodra jij er met extern bureaublad op werkt en iemand anders zich gelijktijdig op die pc aanmeldt?

Geldt dat voor elke gebruiker die zich op die pc aanmeldt? Of is het een bepaald account dat voor de problemen zorgt? Is dat een administrator account of een account met beperkte rechten? Het zou kunnen dat er iets niet helemaal lekker zit in het profiel van dat account. Maak eens een ander account aan om te kijken of windows xp daarmee ook begint te sputteren.

Je kunt eventueel je mailclient van de laptop laten verwijzen naar de locatie van de gewone computer. Dan benader je je mail zonder extern bureaublad.

Bedankt voor je snelle reactie. Het maakt niet uit bij welk account. Of het nu een beheerder of iemand met beperkte rechten is. Ik denk eerder dat het gewoon een soort virus is ofzo. Waarschijnlijk is alles opnieuw installeren de beste optie. Maar hoe kan ik mijn mail via de laptop lezen. Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Als je gewone pc aan staat, kan je op je laptop in bijvoorbeeld outlook express aangeven dat hij de mail op je gewone pc moet zoeken. Klik daarvoor in outlook express op tool, options, maintenance en store folder. Geef daarin het pad aan waar de mail zich bevindt, bijvoorbeeld \\pcnaam\WINDOWS\Application Data\Identities\{heellangnummer}\Microsoft\Outlook Express

Scan je pc eens online met bijvoorbeeld symantec?

Bedankt ik zal het gaan proberen. Ik heb trouwens ook nog gekeken naar de rechten die op de gewone computer gegeven zijn. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat er 2 beheerders zijn. Ik heb nu alleen mezelf tot beheerder genoemd en de rest hebben allemaal accounts met beperkte rechten en tot nu toe heb ik nog geen last gehad. Ik ben benieuwd of dit nou echt de reden is. Maar in ieder geval heel erg bedankt voor de tips.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan