verschillende adressen van 1 bedrijf (in Excel) op een merge brief(Word) plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anna101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
4
Ik heb een Excelbestand waarin bedrijven staan die elk een identieke code hebben maar met verschillende adressen, nu wil ik een brief maken waarin alle adressen staan vermeld doormiddel van mergen in Word.
Hoe kan ik dit oplossen?
 
Bedoel je echt identieke code of bedoel je eigenlijk unieke code?

Deze hebben identieke codes:
  • Bedrijf A, code 123
  • Firma B, code 123
  • BV C, code 123
 
zie bestandjes

Ik had even 2 voorbeelden gemaakt dat praat makkelijker, maar ik kan ze niet uploaden?
bv firma Berk heeft 2 adressen,

locatienaam;adres;postcode;plaats
Groothuis; 1 straat; 1011 kl; Amsterdam
Kleinhuis; 2 straat; 3600 HL; Hilversum

In de merge brief heb ik dan een opsomming van firma Berk met welke locaties.
Ik hoop zo voldoende uitleg?
 
En die twee adressen van hetzelfde bedrijf
staan op twee verschillende regels?

Dan heb je inderdaad een probleem.

Als je twee adressen hebt en die zet je allebei op dezelfde regel
dan kun je in Word wel beide adressen opnemen.

Regel in Excel:
[bedrijfsnaam][straat1][postcode1][plaats1][straat2][postcode2][plaats2]

Dan kun je dat in Word bijvoorbeeld opnemen als:

Adres 1:
straat1,
postcode1, plaats1

Adres 2:
straat2,
postcode2, plaats2
 
niet op dezelfde regel

Helaas staan ze niet in dezelfde regel ze staatn onder elkaar.
 
Dat is een hele klus, en je zult nogal drifitg met allerlei geneste codes aan de slag moeten, maar het kan wel. Kijk maar eens naar dit voorbeeld, en vraag jezelf dan af of het de moeite loont om het na te maken, of je gegevens anders te organiseren :)
 
Dank

Dank voor de tip en de verwijzing. We moeten het inderdaad anders inregelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan