Verschillende afmeting monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hyndra1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2010
Ik heb een hompag gemaakt zag er allemaal leuk uit tot ik hem bij vrienden bekeek. Zij hebben een breedbeeld monitor en ik dus niet.:o Daar schrok ik goed van bij mij stat alles keurig op zijn plaats maar zodra het op een afwijkende monitor staat is het om te huilen niets staat meer op zijn plaats.
Ik ben net begonnen met frontpage en er zitten vast veel fouten in de pagina maar het zag er best aardig uit.
Is er een mogelijkheid dit aan te passen dat iedere pc hetzelfde ziet als ik , kan iemand mij helpen?
Dit is de link
IK hoop dat iemand me kan helpen
Groetjes Thea

hij werkt prima op mijn laptop met met een 15.6 inch en 16:9 beeldverhouding

zo zie ik het

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 51
Hoi Hyndra1/Thea,
Hoeps! - Voordat we kunnen kijken naar wat er met de opmaak aan de hand is, moeten we zeker weten dat de html-code in orde is. Als dat niet zo is, kan je de css soms aanpassen tot je een ons weegt, maar helpen doet het dan niet.
Toen ik de broncode ging bekijken zag ik meteen dingen als:
HTML:
<p class="MsoNormal">
   <font color="#000080">
       <span style="font-family: Tahoma; font-weight:700">&nbsp;</span>
   </font>
</p>
De alinea <p> heeft hier een class="MsoNormal", terwijl die css-class helemaal niet bestaat, en in die alinea staat alleen maar een spatie ... van het lettertype Tahoma ... met een letterdikte 700 ... en een kleur #000080 (donkerblauw).
Zo'n spatie heb ik nog nooit gezien! :D
Daarbij komt ook, dat de <font> tag al ruim 10 jaar afgekeurde html is. Hoe kan dit allemaal?

Mijn vermoeden is, dat voor deze webpagina gebruik gemaakt is van MS Word of een ander MS Office programma. Daarin kan je bestanden "Opslaan als ...webpagina". En dat levert dus dit soort codes op: die MS programma's kunnen het niet!

Ook de html-validator vindt dat er veel incorrecte code gebruikt is: in de pagina http://thea-design.com/Training1.html zitten 35 Errors, 6 warnings.
Nu is dit een pagina zonder DOCtype (zie link in mijn handtekening hieronder).
Bij een DOCtype van het type "Strict" (aanbevolen: geeft de beste resultaten in alle browsers) wordt het nog erger, dan zijn er een kleine 70 fouten.

Het eerste klusje zal dus worden: het opschonen van de html...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan