Verschillende besturings systemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Hoi,

Als je een nieuwe PC koopt, staat meestal het besturingssysteem op een verborgen partitie.
Na het opstarten wordt dan het besturingssysteem geïnstalleerd.

Nu zou het fijn zijn, om op een verborgen partitie 2 besturingssystemen te zetten, zodat je bij de eerste keer aanzetten van je computer, kunt kiezen welk besturingssysteem je wilt installeren.
bv. de keuze tussen Windows en Ubuntu.

Is het mogelijk om zelf zoiets te creëren, en dan zodanig, dat je na installatie de keuze hebt, om eventueel het eerst gekozen besturingssysteem te verwijderen en het ander te installeren.
Of eventueel de keuze om 2 systemen naast elkaar te installeren.

Ik heb zelf verschillende computers met meerdere opstartsystemen, maar ik zou het interessant vinden om het zo te doen als bij een nieuwe computer.

mvg, Flip

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je een nieuwe PC koopt, staat meestal het besturingssysteem op een verborgen partitie.
Na het opstarten wordt dan het besturingssysteem geïnstalleerd.

Dit is de recoverpartitie:o

Nu zou het fijn zijn, om op een verborgen partitie 2 besturingssystemen te zetten Die partitie hoef je niet te verbergen.
.
Of eventueel de keuze om 2 systemen naast elkaar te installeren.

Je maakt een tweede partitie aan en installeerd daar het door jouw gewenste besturingssysteem, en je hebt een dual boot systeem.mvg, Flip

@Coenraad, ik heb al op verschillende computers dual boot staan, op 1 zelfs 5-voudige boot.

@RogerS, Dat is wat ik bedoel, een recovery maken. Ik zal eens op zoek gaan.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan