Verschillende blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
10
Ik heb een oude pc die al een tijdje ernstige problemen heeft. Tijdens het opstarten gebeuren er willekeurig verschillende dingen:

1: De pc doet helemaal niks, je hoort geen piep waarna de pc opstart en je in bios enzo kan komen.
2: De pc start goed op totdat deze ergens in het opstartproces onieuw opstart, dit kan zowel in veilig modus als in normaal starten en het moment varieert.
3: Verschillende BSODs tijdens het opstartproces. Enkele hiervan zijn:
Page in non faulted area
Bad Pool Header
Bad Pool Caller
Multiple IRP Complete Requests
NTFS.sys adress f99BCA3 base at F992B000
stop c0000021a onherstelbare systeemfout
4: na een keer of 10 proberen start de pc wel goed op en dan loop deze goed en zijn er verder geen problemen.

Dingen die ik tot nu toe geprobeerd heb:

1: computer geformateerd en gedefragmenteerd
2: Memtest gerunt, waarna 1 blokje fouten bleek te bevatten die heb ik verwijdert, helaas zijn de opstartproblemen niet verwijdert.
3: moederbord gereset. (batterijtje ff verwijderd)
4: virusscanner laten checken net na formateren.
5: service packs gedownload, pc is helemaal up to date.
6: correcte drivers geinstalleerd voor videokaart

specificaties van de pc:
AMD athlon xp 1700+ 1,47Ghz
DIMM 256 DDR 266MHz
Geforce2 TI/450 64mb
Western Digital WD600BB 60gb

Ik hoop dat deze informatie een beetje duidelijk is, ik heb zelf geen idee wat ik nog kan doen en aangezien alles wat ik gedaan heb via google gevonden is ben ik een beetje ten einde raad.
Alvast bedankt
Daan
 
beste daanv,

misschien staat er gewoon een heel vervelend virus op een van je bestanden
(ik neem aan dat je die hebt terug gezet na het formatteren). virusscanners
kunnen lang niet alle virussen waarnemen (ervaring... :rolleyes:)

het zou ook kunnen dat je hardware gewoon niet compatible is met de huidige
systeem vereisten, in dat geval zou je moeten kijken of er een hersteller buiten windows
geïnstalleerd is, zodat windows zo kan worden aangepast dat hij copmatible is (dan is hij niet meer up-to-date).

of misschien zit er wel gewoon kapotte hardware in je pc en moet je een nieuwe kopen :eek:.

je kunt ook proberen te formatteren, scramblen, formatteren en windows opnieuw installeren.
er bestaan geen virussen die scramblen overleven, maar wel virussen die formatteren overleven! bij scramblen word je schijf namelijk zo door elkaar gegooid dat hij onbruikbaar word. bestanden zijn dan zo erg geformatteerd dat ze niet meer herstelbaar zijn. helaas moet je dan ook de Bios enz. opnieuw zien te installeren.

meer weet ik niet: ik hoop dat het helpt en ga niet te snel over tot de maatregel van het scramblen, want het kan voor echt hele erge problemen zorgen, erger dan een BSOD.

ik hoop dat dit je helpt, want veel was het niet :)
 
Bedankt voor je reactie digitpix,
Ik twijfel er sterk aan of het een virus is, ik zet namelijk geen bestanden terug na formatteren, er staat bijna niks op behalve een gedownloade virusscanner en een videokaart driver update.
Ik denk zelf aan kapotte hardware, dus misschien moet ik wat onderdelen verwijderen en hem dan opnieuw laten starten, of even met everest controleren, ga ik doen :).
Dat scramblen klinkt een beetje eng, daar wacht ik nog even mee.
Groeten
Daan
 
ik zou het scramblen idd achterwege laten als er geen internetcriminelen jou pc gebruiken om de wereld over te nemen ;) , het is namelijk nogal gevaarlijk en de kans is dan vrij groot dat je je pc weg moet gooien. maargoed,
succes ermee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan