Verschillende BSOD's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de meeste moederborden heb je toch een aantal jaren garantie, zou daar eens mee aan het werk gaan.

Al die dingen worden door de chipset geregeld, door de southbridge de meeste.
Vandaar dat ik mij afvroeg of je wel de laatste drivers hebt voor je mobo/chipset.

Hmm....het bedrijf waar ik mn pc heb gekocht is failliet dacht k.
Dus dan moet ik bij asus aan gaan kloppen.

Maar dan moet ik eerst zeker weten dat het kapot is.

Als ik nou eens van iets zeker zou weten dat het kapot is...mja :confused:

-edit-
Ik heb de nieuwste BIOS versie gedownload, maar ik heb geen idee hoe ik die moet installeren.
Is een zip-bestandje, en daarin zit 002-bestand, en dat kan ik ook weer uitpakken, en daar komt een bestand uit dat MainBIOS.bin heet.

Laatst bewerkt:
Je zou ze eens een mail kunnen sturen met je problemen en eerst hier een antwoord over te krijgen, misschien dat ze dat kunnen herleiden naar een probleem met het bord.

Als je genoeg tijd eraan wil aan kan spenderen, dan gaat je dat lukken:

pak een goed werkende wat oudere pc en zet daar onderdeel voor onderdeel jouw spullen in en laat die pc een dag of 2 draaien. Zo zou je (m.u.v.) het moederbord al redelijk "snel" tot de conlusie kunnen komen dat in orde zijn:
geheugreepjes,
geluidskaart,
videokaart,
Hdd's,
modem,
optische drives,
netwerkkaart.

Tja, op deze manier vergt het enige tijd, maar stel dat dat allemaal goed is, dan houd je eigenlijk maar een stuk of drie (weliswaar ook niet onbelangrijke......) dingen over: voeding, processor en moederbord.
Ik heb er niet genoeg verstand van, maar de voeding en processor schijnen ook middels software en / of een of ander metertje te testen te zijn ?

Laatst bewerkt:
Voeding is zeer zeker ok. Daar ligt het niet aan.
De processor zou denk ik ook nog kunnen, maar ik denk niet dat t daar aan ligt.

Wat jij zegt zou kunnen, kost veel tijd, maar ik geloof dat ik geen socket a-moederbord-pc meer heb.

Maar eens wat informeren hoeveel het kost om er iemand naar te laten kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan