Verschillende componenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yusufnoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Hallo,

Ik wil een oude pc van mij graag een nieuw leven in blazen. Omdat het een custom moederbord is met alle poorten op een andere manier dan standaard moederborden kan ik geen nieuw moederbord kopen en zit ik opgescheept met een 775 socket. Heeft het veel nut om hier dan een Intel Pentium Dual-Core E6300 processor in te stoppen? En het oude werkgeheugen was DDR, maakt het uit als ik ter vervanging DDR2 koop of kan dat niet?

Alvast bedankt,

Yusuf Noor

Misschien is het handig als je het model van het MOBO of in ieder geval een foto stuurt
want zo kan ik er niks mee, ik weet niks over de compabilitie's van het MOBO

Het is een ASUS P5GD1-BVM/S.
Hier zijn wat foto's:
IMG_0065[1].jpg
IMG_0066[1].jpg

Niet de beste kwaliteit, maar duidelijk genoeg denk ik.

Okay.. ja het is een custom Pc zie ik er zit geen backplate aan. dus het is echt voor die Case gemaakt

Dit is hetzeflde moederbord alleen niet het SFF formaat maar als het goed is is het gewoon hetzelfde
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5GD1VM/

- LGA775 socket for Intel® Pentium 4/Celeron CPU
Je kan er dus niet zomaar iedere 775 cpu in prikken

- Dual channel memory architecture 4 x 184-pin DIMM sockets support max. 4GB DDR 400/333 non-ECC memory
Alleen DDR modules dus DDR2 gaat niet werken

Conclusie:

De CPU zou je wel kunnen upgraden

het DDR2 gaat niet passen, wat je wel kan doen is wat sneller geheugen DDR of meer DDR geheugen kopen (hoewel DDR momenteel wel prijzig is)
Edit: met een maximale snelheid van DDR 400, en een maximale capaciteit van 4 gb

Laatst bewerkt:
Oftewel er is weinig aan te passen aan de computer en het zou dom zijn om er veel geld aan uit te geven.

Jep, das waar, je zou de CPU wel kunnen upgraden maar voor nu is die CPU alsnog erg sloom
als je wat snellers wilt zou er niks anders op zitten dan een nieuwe PC kopen

Edit: momenteel de geheugenprijzen DDR

Prijzen DDR.JPG

Laatst bewerkt:
Geen probleem

Vergeet niet de status van dit topic op 'opgelost' te zetten zodat er niet iemand over 1 jaar nog gaat reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan