Opgelost Verschillende datum-velden in een document in 1 keer gelijk zetten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Berichten
230
Ik werk met MS office 2021 onder Windows. Ik wens in een sjabloon/document waar op verschillende plaatsen eenzelfde datum moet worden ingevoerd dit automatiseren. Dit zou de foutenmarge moeten verminderen. Indien mogelijk wil ik graag met een dropdown menu, waar een mini-kalender verschijnt, de datum willen kiezen die dan als basis dient om al die andere datum-velden in 1 keer gelijk te zetten. Voor alle duidelijkheid de datum kan zowel de huidige datum zijn; een datum in het verleden of toekomst.
Graag jullie hulp hierbij.
 
Automatiseren is prima, maar als je voor het invoeren van een datum een gebruiker wil verplichten dat via een kalender te doen, draaf je m.i. een paar straten te ver door. Waarom zou je dat willen? Denk je dat het sneller is (denk er dan nog eens een paar keer over na)? Neem nou dit object:

image001.png

Een ordinair tekstvak, maar je kunt het behoorlijk goed instellen op bijvoorbeeld het invoeren van datums. En voor je automatisering zijn twee zaken belangrijk: een makkelijk te onthouden bladwijzer naam (txtDatum hier) en het vinkje <Berekenen bij afsluiten>. En kijk ook even naar de Datumnotatie opties; behoorlijk uitgebreid! Voor de plekken waar je deze datum wilt hergebruiken maak je REF velden die verwijzen naar het tekstvak. Ook die zijn simpel te maken: op de gewenste plek druk je op <Ctrl>+<F9> en tussen de accolades van het veld typ je de bladwijzer naam, in dit geval dus “txtDatum”.

Nu heb je een bloedsimpele manier om een datum in te vullen: als het tekstveld is geselecteerd, vul je een datum in (voor elke datum in het actieve jaar is 3-7 voldoende voor de datum) en bij afsluiten zie je in je tekstvak met de huidige opmaak de tekst “3 Juli 2023” verschijnen. En die datum wordt dan vanwege het vinkje ook gelijk in de REF velden geplaatst, inclusief de opgegeven opmaak.

Als jij dit sneller kan doen met een dropdown met een grafische kalender, ben je voor mij in ieder geval veel te snel, en moet je bij Hans Klok solliciteren; die zal zeer geïnteresseerd zijn in je vingervlugheid. Of je bént Hans Klok :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan