• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende draaitabellen bedienen met 1 filtergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

hboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2017
Goedenavond,

ik ben al tijden aan speuren op het internet naar een antwoord op het volgende.
Daarbij kom ik wel van mogelijke opties tegen, echter gaat het dan vaak over meerdere draaitabellen,
dit gebaseerd zijn op één gegevensverzameling. In dit geval gaat het om meerdere gegevensverzamelingen,
met daarbij één overeenkomstig veld die in alle gegevens verzamelingen voorkomt.

Via deze link (https://www.dropbox.com/s/chkvxmgf59ky8k1/LH-LJP2016.xlsm?dl=0)
tref je een Excel-bestand aan met een 6-tal tabbladen.
1e tabblad met slicers voor de aansturing van de draaitabellen
2e tabblad draaitabel 'loonjournaalposten' (gegevens afkomstig uit 4e tabblad)
3e tabblad draaitabel 'loonaangifte (gegevens afkomstig uit 5e tabblad)
6e tabblad hulptabel’

Wat ik nu niet voor elkaar krijg is, dat ik met één slicer beide draaitabellen kan bedienen.
Nu moet ik in elk van de Slicer aangeven welke gegevens ik wil zien in de afzonderlijke draaitabellen.
Nou zijn 2 slicers an sich nog wel te bedienen, echter wil ik uiteindelijk naar meer koppelingen (draaitabellen met gegevens)
Elk set van gegevens bevat altijd 1 unieke sleutel waarde en dat is nl. het veld 'WG'

Nu had ik nog ergens iets gelezen over het maken van relaties, echter in verband met duplicaten is dat niet mogelijk,
om tussen beide tabbladen deze relatie te leggen, derhalve had ik nog een 3e tab gemaakt met daarin de tabel werkgevers.
Echter zie ik hier ook niet echt een mogelijkheid om dit te kunnen koppelen.

Voor mijn gevoel ben ik een heel eind, echter kan ik de vinger nog niet op de juiste plek neerleggen.
Voor het zelfde geldt zit ik compleet naast en moet ik concluderen dat zonder enige kennis van Visual Basic
ik dit niet voor elkaar kan krijgen.

Overigens is het gebruik van slicers geen must. Een dropdown-list op basis van de gegevens in het 6e blad
zou ook een prima oplossing zijn.

Alle tips en trucs zijn welkom.

Bestanden kan je hier gewoon plaatsen daar is geen dropbox voor nodig. Het verbergen van allerlei kolommen en koppelingen naar een extern bestand maakt het er ook niet eenvoudiger op om een antwoord te verzinnen.

Volgens mij is een Slicer gekoppeld aan dezelfde dataset en kan je er dus meerdere pivots mee filteren. Waarom je het zo wil hebben ontgaat mij. De Slicer zou ik in de tab zelf zetten.

De code kan ook wel iets beter
Code:
Sub NaarA1LH()
  Application.Goto Sheets("Loonheffing").[A1]
End Sub

Blijkbaar is er even een uploadrestrictie dus maar even ingepakt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan