Verschillende gebruikers XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauricea

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Hallo

Heb het volgende probleempje:

Op mijn pc heb ik 3 gebruikers met gelimiteerde rechten en 1 gebruiker met Administrator rechten.

Als ik ingelogged ben als Administrator en ik installeer een programma dan gaat dat opzich natuurlijk prima. Maar als ik dan ga inloggen als een andere gebruiker (1 van die drie) dan zie ik op de desktop bij hun ook een icoontje staan met dat programma wat ik dus installeerde onder gebruiker "administrator"....
Maar ik wil dus niet dat dat ook bij hun geinstalleerd is!

Het kan toch niet zo zijn dat als je een programma bij 1 iemand installeert dat alle andere gebruikers dat dan ook geinstalleerd krijgen?

Bedankt en hoop op wat reakties

Maurice

Bij de wat simpeler programma's wel, die komen in de All Users map te staan in Documents and Settings, je kunt natuurlijk wel dat icoontje verplaatsen naar je eigen account in die map, maar de exe zal gewoon blijven werken.

Ook in het menu start, in die account kun je ze verplaatsen.
Je kunt ze natuurlijk wel beveiligen, indien je in de mapopties eenvoudig delen uitschakeld en bij de eigenschappen in het nu verkregen tabblad beveiliging de nodige aanpassingen maken.

Er zijn wel programma's die het van te voren aangeven wie die programma's mogen gebruiken, maar die zijn idd gemaakt voor XP pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan