Verschillende gedeeltes selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nona87

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Berichten
45
Op mijn word kan ik geen verschillende gedeeltjes selecteren dmv van de ctrl-toets, hoe kan ik dit inschakelen?
 
Nona87 zei:
Op mijn word kan ik geen verschillende gedeeltjes selecteren dmv van de ctrl-toets, hoe kan ik dit inschakelen?

Welke versie van Word?

Werkt selecteren met ALT wel?
 
Nooit geweten dat je tekst zou kunnen selecteren met Ctrl. Dat is iets voor Excel. Weet jij iets dat ik niet weet - vertel het mij.

Probeer het ondertussen eens met de Prikker.

Tekst en figuren van diverse posities verplaatsen met de Prikker
Met behulp van de Prikker kunt u verschillende items van diverse posities verwijderen en toevoegen aan de inhoud van de Prikker. Vervolgens kunt u deze items als groep op een andere positie of in een ander document plaatsen. De items blijven in de Prikker behouden, zodat u ze kunt invoegen zo vaak u wilt. Als u nieuwe items in de Prikker wilt plaatsen, moet u de oorspronkelijke inhoud eerst verwijderen.

Selecteer de tekst of figuur die u naar de Prikker wilt verplaatsen en druk op CTRL+F3.
Herhaal deze stap voor elk item dat u naar de Prikker wilt verplaatsen.

Klik op de positie in het document waar u de inhoud van de Prikker wilt invoegen.


Druk op CTRL+SHIFT+F3 als u de inhoud van de Prikker wilt invoegen en tegelijkertijd de Prikker leeg wilt maken.
Als u de inhoud van de Prikker wilt invoegen zonder de Prikker leeg te maken, wijst u AutoTekst aan in het menu Invoegen en klikt u vervolgens op AutoTekst. In het vak AutoTekst-fragmenten hier invoeren klikt u op Prikker en vervolgens op Invoegen.
 
Nooit geweten dat je tekst zou kunnen selecteren met Ctrl. Dat is iets voor Excel. Weet jij iets dat ik niet weet - vertel het mij.

In Word 2003 werkt dat prima :).
 
Versie-kwestie

Nona: volgens mij is je vraag beantwoord.
Vanaf XP kan je in WORD met control diverse stukken tekst tegelijkertijd markeren.
Voor die tijd, dus ook met WORD 97,kon het dus niet, (tenzij je inderdaad de prikker-functie wist).
 
yep...dat klopt Marl1...is een nieuwe feature...erg chill overigens...Grtz.:thumb:
 
Marl1 zei:
Nona: volgens mij is je vraag beantwoord.
Vanaf XP kan je in WORD met control diverse stukken tekst tegelijkertijd markeren.
Voor die tijd, dus ook met WORD 97,kon het dus niet, (tenzij je inderdaad de prikker-functie wist).


Prikkerfunctie :eek:?
 
Uhm, werkt die prikkerfuntie ofzo dan ook als je alleen de kopjes wilt vergroten of een ander lettertype wilt geven.? Want dat kon eerder namelijk wel, hartstikke handig is dat! Ik heb trouwens word xp
 
XP_PC zei:
Prikkerfunctie :eek:?

uit de help-functie:

Met behulp van de Prikker (Prikker: een speciaal AutoTekst-fragment waarin verwijderde elementen worden opgeslagen. Ieder element wordt automatisch aan het vorige toegevoegd totdat u de inhoud van de Prikker als groep op een nieuwe locatie in het document plakt. Als u het Microsoft Office Klembord gebruikt, krijgt u hetzelfde resultaat.) kunt u verschillende items van diverse posities verwijderen en toevoegen aan de inhoud van de Prikker. Vervolgens kunt u deze items als groep op een andere positie of in een ander document plaatsen. De items blijven in de Prikker behouden, zodat u ze kunt invoegen zo vaak u wilt. Als u nieuwe items in de Prikker wilt plaatsen, moet u de oorspronkelijke inhoud eerst verwijderen.

1.
Selecteer de tekst of afbeelding die u naar de Prikker wilt verplaatsen en druk op CTRL+F3. Herhaal deze stap voor elk item dat u naar de Prikker wilt verplaatsen.

2.
Klik op de positie in het document waar u de inhoud van de Prikker wilt invoegen.
3.
Ga op een van de volgende manieren te werk: Druk op CTRL+SHIFT+F3 als u de inhoud van de Prikker wilt invoegen en tegelijkertijd de Prikker wilt leegmaken.
 
Dit is nog niet wat ik helemaal bedoel.
Zo kan je bijvoorbeeld niet de koppen van een verslag bewerken, door ze gelijkertijd cursief/vet te maken of een groter lettertype te geven.
 
diverse mogelijkheden...

Met XP en 2003 kan je meerdere selecties maken, dus als je alle koppen selecteert kan je ze ook allemaal dezelfde opmaak geven.

Een andere mogelijkheid is het werken met opmaakprofielen

Nog een andere mogelijkheid is het gebruik van de kwast (opmaak kopieren). Een keer klikken op de kwast geeft een eenmalige kans tot 'verven'. Dubbelklikken geeft de mogelijkheid tot onbeperkt 'verven', maar dan moet je de kwast wel weer uit zetten. .

Succes! en als je iets anders bedoelt, laat het dan weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan