• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende gegevens in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

taktix

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Het lukt mij niet om een grafiek te maken van verschillende gegevens. Ik wil dat in het bestand een grafiek wordt gemaakt van de waarden per maand. Nu staan de maanden door elkaar en dubbel. Ik wil dat het januari, februari, enz. wordt. Kan dit?

Bijlagen

Wat jij wilt kan niet zonder een extra stap.

Je kunt bijvoorbeeld een draaitabel maken van je tabelletje. Dan krijg je de maanden netjes onder elkaar met per maand een totaal. Op basis daarvan kun je met enkele muisklikken een draaigrafiek maken (= een grafiek o.b.v. de gegevens in de draaitabel).

Je kunt ook twee extra hulpkolommen gebruiken. Zet bijvoorbeeld in kolom D de maanden van het jaar onder elkaar en bepaal per maand het totaal met een SOM.ALS-formule. Op basis van deze hulpkolommen maak je vervolgens je grafiek.

Succes! :thumb:

Bedankt voor je reactie. Ik wil alleen geen som van de totalen. Ik wil dat elke waarde los van elkaar wordt weergegeven. Dus per maand kunnen meerdere waarden in de grafiek staan. Is dat mogelijk?

In plaats van een tekst van januari moet je in de lijst datum van januari zetten.
bv januari 2011
Dan kun je op datum sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan