• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende gegevens zoeken in verschillende mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarioSapata

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Hallo,

ik heb een probleempje met Exel.

Ik heb een database met facturen, 2 aparte mappen (jaar 2008 + 2009) met facturen op nummer (van 1 tot ...) Elk jaar dus een aparte map.

Daaraan is een klantenbestand gekoppeld. Zodoende dat ik op een gemakkelijke en efficiente manier facturen kan maken.

Nu zou ik een geschiedenis / klant willen maken. Als ik bv de nummerplaat van klant indruk, dat dan bv alle facturen (of factuurnrs) met die nrplaat onder elkaar komen te staan.

uit die verschillende mappen 2008 +2009 + later 2010 en 2011 etc.

Alvast bedankt,

Mvg, Mario Sapata

Beste MarioSapata ;)

Zie bijgevoegd bestandje.

Waarbij ge de getallen veranderd in nummerplaten en waarden veranderd in gegevens daarnaast kan je verder werken met de formule VERT.ZOEKEN.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Eentje over meerdere werkbladen
Wijzig de waarde in C1 en de gegevens worden opgehaald

Bijlagen

Hallo,
Vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden.

Het zal niet gemakkelijk zijn deze over te zetten...

De formules bij die opgave met meerdere bladen zijn niet zichtbaar. Hoe kan ik die zien?

Als je op het vak ga staan zie je enkel de waarde en niet de formule.

Mvg, Mario

Dit komt omdat er geen formules aan te pas komen maar dat dit allemaal gedaan wordt met een macro. Rechtsklik op de tab van sheet1 en selecteer Programmacode weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan