• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende groepen met waarden op 1 rij onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

basketpickleball

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2020
Hallo!

Ik moet van een datasheet, waar er tijden en gewichten/temperaturen instaan, een spreidingsdiagram maken. Op die manier kunnen uitschieters gevonden worden. Ik heb reeds 5 dagen met waarden en dit zijn er in totaal 100+, wat dus zeer moeilijk wordt om handmatig te doen.
Ik vroeg me dus als het mogelijk is de data onder elkaar te krijgen. Voor het spreidingsdiagram gebruik ik een ander programma dus ik moet enkel te waarden onder elkaar krijgen.
Daarnaast vroeg ik me ook af als het met een mogelijke oplossing mogelijk zou zijn om achteraf nog extra data toe te voegen. Deze dat mag gewoon onderaan de bestaande tabel toegevoegd worden.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want tot nu toe heb ik nog niets/niemand gevonden die weet hoe dit moet.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Oplossing met matrixformule

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je een grafiek gaat maken zorg dan wel dat je de punten verandert naar komma's

Ook kun je niet rekenen met getallen + tekst in de cellen. Bijvoorbeeld "500 kg". Zet de eenheden apart van de getallen

Laatst bewerkt:
Graag gedaan :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan