Verschillende Home Server Vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjuh123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Beste Helpmij Leden,

Ik wil thuis een home server neer gaan zetten, maar ik heb beperkingen:

• Mijn Desktop PC moet dienen als Homeserver. Ik heb in totaal een 500GB HDD en een externe van 320GB.
  • Op mijn Desktop PC staat al Windows Vista Ultimate (32Bit, legaal) en daarbij moet dan Home Server 2008, zodat de Windows Home Server Connector (op 2 andere PC's thuis) ziet dat mijn PC de home server is. (Ik ga de home server alleen gebruiken voor backups. Dus hij hoeft in principe niet 24/7 aan, alleen maar op vast gezette Backup tijden).

Dan nu mijn vragen:
  • Kan ik die 320GB van mijn externe Hardeschijf op één of andere manier toevoegen aan mijn interne hardeschijf zodat die 820GB wordt?
  • Kan ik een Dual boot maken van Vista en Home Server 2008 zodat mijn PC als desktop en als homeserver kan werken?

Alvast heel hartelijk bedankt!:thumb:
Groetjes Chris:thumb:

Dualboot gaat volgensmij niet lukken met WHS 2008

Hmm oke bedankt, Misschien een andere versie van Home Server?

is er niet , WHS 2008 is de eerste versie van Windows Home Server
je kan bijv wel een Celeron pc aanschaffen , WHS vraagt niet veel van een systeem .......

Oké bedankt.

Nu mijn andere vraag nog, kan ik die 320GB van de externe hdd op mn interne overzetten of gaat dat niet?

Oké bedankt.

Nu mijn andere vraag nog, kan ik die 320GB van de externe hdd op mn interne overzetten of gaat dat niet?

Nee dat gaat niet , je hebt gewoon een 1ste schijf en een 2e schijf .
dus gaat niet werken

Oké bedankt voor je antwoorden:thumb::thumb:!

Ik heb besloten een dualboot te maken van Vista/Linux. Vriend heeft dat ook gedaan en werkt perfect.

Bedankt!

Om even nog op je vragen terug te komen (ik weet niet of je Dual boot al draait maar ok:)

Windows Home Servers is 100% puur server. Deze zal voor de installatie alle schijven in de PC zichzelf toe-eigenen en willen gebruiken als opslag.
Een Dual Boot schijnt wel mogelijk te zijn maar gezien het egoïstische karakter van Home Server (wat een goed iets is, minder configuratie) zou dit problemen kunnen geven.

Dan een vraag voor mijn eigen informatie:
- Waarom wil je home server draaien naar Vista als de server niet continu aan hoeft te staan?
Back-ups kun je gewoon handmatig regelen vanuit elke cliënt naar een netwerk locatie. Daar heb je geen home server voor nodig.

- Waar heb je Linux voor geïnstalleerd?

- Het leek me nogal interessant om te spelen met Home Server software e.d. Maar goed, zoals jij het verwoord is het idd niet nodig.
- Linux werkt voor mij rusitger als Vista. Vista gebruik ik puur om te gamen en om op te designen via Photoshop e.d. Linux gebruik ik voor al het online zoekwerk, het verwerken van Office e.d. Dus dat is de reden voor mij om Linux te installeren.

Maar.. Waar wil je op back-uppen dan :o? Ga je nu telkens naar Vista rebooten om een back-up te maken?

Nee, ik deel mijn interne HDD op in partities van 25GB (linux) 125GB (gaming) en 350 (backup).
Dan zorg ik ervoor dat die partitie van 350GB een netwerkstation wordt. Elke dag laat ik dan de 3 pc's backuppen, en de backup van een dag ervoor laat ik verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan