Verschillende Homeplugs gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaBuit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2015
L.s.

Ik heb op dit moment 1 set Devolo 650+ homeplugs in gebruik om snel internet op zolder te kunnen hebben. Dit werkt uitstekend.

Nu wil ik een 2e set Homeplugs van een ander merk aanschaffen om via een switch het glasvezel tv signaal naar een slaapkamer te brengen icm met een STB.
Met de Devolo set geprobeerd en ook dat werkt uitstekend.

Kan ik nu 2 set's Homeplugs door elkaar gebruiken zonder dat dat problemen geeft?
Dus: 1 set voor internet en 1 set voor dig tv (daarom ook mijn idee om ander merk/protocol??)

Alvast bedankt

Hans

Beste Hans,
Er bestaat inderdaad een standaardisering voor homeplugs zodat ze onderling te combineren zijn. Ik heb dit eens goed uitgezocht en misschien is dat in het forum archief nog te vinden. Hoe het genoemd wordt weet ik niet meer. De praktijk is echter dat homeplugs daar niet aan voldoen. De verpakking of de uitgebreide specificaties bieden daarover uitsluitsel. Wanneer de fabrikant zoveel moeite heeft gedaan dan zullen ze het zeker vermelden. Groet. Alfred

Hallo Alfred 2,

Bedankt voor je reactie.

Maar begrijp ik uit jouw antwoord dat ik dus 2 verschillende sets Naast elkaar kan gebruiken? Dus 1 set voor internet en 1 set voor TV signaal?
Zonder dat ze elkaar storen?

groet

Hans

ik denk nu dat ik het een beetje scheef gelezen heb maar in principe kan het. Denk dan wel aan de benodigde bandbreedte. Proberen kan geen kwaad. Ter illustratie deze afbeelding uit een handleiding:

uvbeq.jpg

Alfred 2,

Bedankt voor je vervolg uitleg.

Alleen wil/moet ik dus 2 verschillende merken/soorten Homeplugs gebruiken omdat er in de huidige situatie geen bridge/switch plug te verkrijgen is.
Ik heb nml. op het glasvezel modem een gescheiden internet en tv UTP poort. UTP internet geeft geen tv -signaal af voor de Set Top Box

Mijn enige probleem/vraag is dus of deze door elkaar gebruikt kunnen worden Zonder storing op elkaar?

groet
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan