• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende instellingen automatisch toepassen bij openen werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

origami123

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2012
Goedenavond,

Ik zou graag Excel-werkbladen willen voorzien van verschillende instellingen, die vanzelfsprekend automatisch moeten worden toegepast, zodra een dergelijk werkblad wordt geopend.
Op deze manier komt alles direct in beeld, zoals ik het graag wil hebben, zonder nog achteraf zaken handmatig te moeten in- of uitschakelen.

Het betreft een hele serie van commando's, waarvan ik de meeste - dan wel afzonderlijk - wel kan terugvinden op deze site, maar gecombineerd vervelende dingen of helemaal niets doen.

Mijn wens:

- volledig scherm
- geen formulebalk
- geen bladtabs
- geen rasterlijnen
- geen rij- en kolomkoppen
- geen horizontale en verticale schuifbalken
- volledig scroll-gelockt tegen schuiven werkblad op andere manieren, echter gedeeltelijk schuiven als gevolg van titelblokkering wel toestaan.

- na alles te hebben ingesteld beveiligen met een wachtwoord

Wellicht spreekt het ene commando het ander wel tegen of is misschien niet mogelijk zonder verregaande ingrepen, maar ikzelf krijg ze in ieder geval niet zodanig geordend, dat ze samen doen wat ik graag wil.

Ik kan hier dus weer wat hulp gebruiken.

M.vr.gr.

Origami

Laatst bewerkt:
Neem de handelingen eens op met de macrorecorder, daarna evt. ballast verwijderen.
Zet de code daarna in ThisWorkbook_Open.

HSV,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad die mogelijkheid over het hoofd gezien.
Zoals zo vaak als je ergens op gefixeerd bent, zie je eventuele andere mogelijkheden dichterbij vaak over het hoofd, zoals ook hier.

Ik ga het uitproberen.

M.vr.gr.

Origami

De voorgestelde macro pakt geen commando's op die geselecteerd worden via:
Bestand - Opties - Geavanceerd.

De diverse instellingen heb ik dus toch weer bij elkaar gesprokkeld en ben nu tot het volgende resultaat gekomen:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
   For Each wSheet In Worksheets
      wSheet.Activate
         Application.DisplayFullScreen = True
         Application.DisplayFormulaBar = False
         ActiveWindow.DisplayHeadings = False
         ActiveWindow.DisplayGridlines = False
         ActiveWindow.DisplayWorkbookTabs = False
         DisplayHorizontalScrollBar = False
         DisplayVerticalScrollBar = False
      wSheet.Protect Password:="******"