• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kleuren in een lijngrafiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SportBV

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2020
Goedendag,

Ben bezig met een onderzoek. De resultaten van dit onderzoek wil ik in een grafiek zetten. Van een aantal meetmomenten is vastgesteld dat de data niet betrouwbaar is. In de tabel kleur ik deze rood. Nou wil ik dit ook visueel zichtbaar krijgen in een grafiek. Lijngrafiek lijkt mij hier het beste voor.

Kan iemand mij hier mee helpen? Het gehele bestand is wat te groot. Gemakshalve heb ik daarom even een dummy bestand opgesteld om mijn vraag verder toe te lichten.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Met een staafdiagram ook goed?

Bedankt voor uw reactie. Ik denk dat we een heel eind in de goede richting zit maar dat een staafdiagram zich er uiteindelijk niet voor laat lenen. In totaal heb ik namelijk 8 verschillende waardes verspreidt over 48 uur.

Bij deze een een aangepast voorbeeld bestand. Hoop hier mee een goed beeld te kunnen geven van het originele bestand.

Bijlagen

Zo zet je ze in 1 grafiek (zag later je 2e bestand pas). Als je in de kolom "onbetrouwbaar" het cijfer weghaalt wordt deze weer groen

Bijlagen

Zo zet je ze in 1 grafiek (zag later je 2e bestand pas). Als je in de kolom "onbetrouwbaar" het cijfer weghaalt wordt deze weer groen

Dit is exact wat ik bedoel. Eenieder bedankt voor het helpen!

Even los van de grafieken maar hoe bepaal je of bepaalde data betrouwbaar is? Excel kan niet zo goed rekenen met kleuren dus er zal ergens een logica in moeten zitten en anders moet je steeds alles handmatig aanpassen. En dat lijkt mij niet logisch voor een rekenblad.:d

Even los van de grafieken maar hoe bepaal je of bepaalde data betrouwbaar is? Excel kan niet zo goed rekenen met kleuren dus er zal ergens een logica in moeten zitten en anders moet je steeds alles handmatig aanpassen. En dat lijkt mij niet logisch voor een rekenblad.:d

Metingen worden gedaan met een apparaatje. In sommige gevallen moet het apparaat opnieuw geijkt worden maar dat zie je dan pas naar de meting. Helaas moet het dus handmatig.

Het quoten van berichten mag je achterwege laten. Als het inderdaad handmatig moet dan denk ik dat je aantal goede suggesties gekregen hebt waar ik weinig aan toe kan voegen.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan