• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kolombreedte

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1957

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Excuses dat ik u lastig val. Ik heb weinig kennis van Excel, maar op het te gebruiken om getallen in te voeren is geen probleem:).

Ik heb wel een vraag: Ik ben bezig om statistieken van mijn wijk te maken t.o.v. mijn plaats. Dit brengt echter mee dat ik regelmatig de kolombreedte moet aanpassen en dat heeft weer als nadeel dat mijn vorige instellingen weer veranderen. Ik gebruik nu iedere keer een nieuw tabblad om toch te krijgen wat ik wil. Ik kopieer dan het raamwerk naar Word om daarmee de uitvoer te maken. Door de verschillende breedte van de kolommen kom ik daar ook vaak niet uit zodat ik de lettergrote van sommige kolommen kleiner moet zetten en de marges in Word ook moet aanpassen.

Vraag: Is het mogelijk om in Excel verschillende tabel grote onder elkaar te plaatsen, zonder de bovenstaande kollommen verander en daarmee bladzijde te maken om af te drukken?

Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik hoop dat u mijn uitleg begrijpt.

Alvast bedankt voor uw reactie(s).

Rob

Neen dat kan niet, de kolombreedte geldt voor de hele kolom zo ook voor de rijen.
Je kan wel je invoer centreren over verschillende cellen (zie celeigenschappen - uitlijning).
In het uiterste geval kan je ook (2 of meer) cellen samenvoegen.

Hartelijk dank voor uw reactie. Sommige kolommen heb ik al samengevoegd, maar zat dan nog steeds met het 'probleem'. Ik ga dan gewoon verder zoals ik al bezig was.

Je hoeft geen hele kolom samen te voegen dat kan ook met 2 of meer cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan