verschillende kop en voetteksten in een document.

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidobothmer

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Dag mensen.

Ik heb het forum al doorzocht maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ben voor mijn werk met verschillende documenten bezig waarbij ik in ieder document gebruik maak van een andere kop/voettekst.

Echter wil ik uiteindelijk alle aparte documenten samenvoegen in een document
Mijn vraag is hoe kan ik alle documenten onder elkaar zetten en de verschillende kop/voetteksten behouden.

Gr Guido

Da's heel goed te doen met "Secties".

Als je nog niet eerder met secties hebt gewerkt, is het even oefenen, maar als je dat hebt gedaan, gaat er een wereld voor je open. Zo kun je met behulp van secties ook een staande pagina, gevolgd door een liggende pagina in je document plaatsten. Type in de Helpfunctie van Word maar eens "sectie" (einde) of "werken met secties".

M.a.w. door sectie einden te plaatsen kun je allerlei opmaak van toepassing laten zijn op die ene sectie (al zou die 10 pagina's groot zijn, of juist maar één of twee) terwijl een volgende sectie weer geheel andere opmaak krijgt, inc. kop -en voetteksten.

Laatst bewerkt:
Gebruik van Secties is wel de oplossing om alles weer recht te breien, maar even eenvoudig samenvoegen is er niet bij m.i., standaard neemt word kop en voetteksten niet mee als je knipt en plakt en/of de optie invoegen gebruikt. Je zult ze dus allemaal opnieuw moeten instellen. Ook als je afbeeldingen hebt gebruikt kan er van alles fout gaan bij het samenvoegen...

Misschien is het handiger om een hoofddocument te maken met daarin snelkoppelingen naar de andere documenten.
Zet alles in één (gezipte) map om e.a. bij elkaar te houden.
Wil je alles printen selecteer je gewoon alle documenten en kies je voor printen.

n.b. Ik kijk nog wat verder of er toch niet handige oplossingen zijn.

Gebruik van Secties is wel de oplossing om alles weer recht te breien, maar even eenvoudig samenvoegen is er niet bij m.i., standaard neemt word kop en voetteksten niet mee als je knipt en plakt en/of de optie invoegen gebruikt. Je zult ze dus allemaal opnieuw moeten instellen. Ook als je afbeeldingen hebt gebruikt kan er van alles fout gaan bij het samenvoegen...

Misschien is het handiger om een hoofddocument te maken met daarin snelkoppelingen naar de andere documenten.
Zet alles in één (gezipte) map om e.a. bij elkaar te houden.
Wil je alles printen selecteer je gewoon alle documenten en kies je voor printen.

n.b. Ik kijk nog wat verder of er toch niet handige oplossingen zijn.

Ik denk niet dat je verder hoeft te zoeken, ik heb de truuk namelijk zelf ook al een keer uitgehaald voor een collega die wat minder handig was / is met Word.
Word (2003 in ieder geval) neemt gelukkig wel de kopteksten en voetteksten mee. De situatie waarin dat prima lukte was de volgende:

-er waren 5 documenten.
-elk document eindigde met de invoeging "sectie-einde volgende pagina"
-document 1 werd geopend en vervolgens werd met de optie "invoegen bestand" achtereenvolgens nummer 2, 3, 4 en 5 opgehaald.

Er ontstond één keurig document met 5 verschillende kop -en voetteksten.

Mmm, in de 2007 versie gaat het niet goed. :confused:

Zie je wel, vroeger was alles beter...:D

Nb. als iemand een oplossing heeft voor de 2007 versie, dan hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Idd. dolle pret, ik heb het thuis niet eens geprobeerd (heb daar ook 2007), maar voor alle zekerheid heb ik hier (op het werk) zojuist nog even voor alle zekerheid een testje gedaan met Word 2003 en dat ging prima.
De "truuk" waarover ik in mijn vorige bericht sprak, was alweer een jaar of anderhalf oud en Bill Gates wegen zijn ondoorgrondelijk, dus had het mij niet verbaasd als het door alle Office updates nu opeens niet meer zou zijn gelukt. Maar gelukkig werkt het nog steeds probleemloos.

Guido, mocht je wat verward zijn geraakt, de samenvatting luidt:
met jouw Word versie kun je dus prima verschillende documenten middels "bestand invoegen" tot 1 mooi document, mits je maar met 2 zaken rekening houdt:

zorg ervoor dat aan het eind van ieder afzonderlijk document wordt ingevoegd:

"Sectie einde volgende pagina"
én
zorg ervoor dat je ook echt het eerste document als eerste op je scherm hebt staan als je nummer 2, 3 etc. etc. gaat invoegen.

Start je met doc 3 en je gaat naar voren werken (naar 2 en 1) dan loop je een best risico op een grote puinhoop. Gewoon chronologisch werken dus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan