Verschillende koptekst marges in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarrieWord

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Beste forum-leden,

Al dagen probeer ik een oplossing te vinden maar tevergeefs...

Ik wil een briefpapier in Word willen maken dmv kop/voet-tekst. Met de marges kom ik in de knoop. Graag wil ik de eerste pagina een afwijkende marge wil geven (ivm logo, naw-gegevens). De pagina's erna (vervolgbladen) moeten allemaal dezelfde marges hebben.

Ik heb vanalles geprobeerd... 'eerste pagina afwijkend' aanvinken, secties?! Wellicht doe ik het niet juist... Kan iemand me helpen?

Alvast enorm bedankt!

Groeten,
Harrie

Waarom wil je dit in een koptekst plaatsen?

Als het alleen om de eerste pagina gaat, dan kun je deze gegevens (naw en logo) toch gewoon in het document zelf plaatsen. Ik gebruik daar vaak een tabel voor en daarna haal ik de lijnen weg. (via opmaak randen en arcering, lijnen > geen).

Geef onder de tabel een beginpunt aan voor het typen van de brief (bijvoorbeeld door gebruik te maken van formuliervelden). Beeld, werkbalken, formulieren.

Je kunt ook een tekstvak invoegen, deze kun je ook buiten de marges plaatsen.

Anders kun je met een sectie-einde werken en dan goed opletten dat je in de juiste sectie staat als je de marges gaat bepalen. Je moet dan ook aangeven toepassen vanaf deze sectie. (je kunt links onder in je scherm zien in welke sectie je werkt).

succes.

Hoi jen,

ik wil koptekst gebruiken omdat er een watermerk als achtergrond in het briefpapier zit. Dit leek mij praktisch de makkelijkste oplossing.

Kun je misschien wat meer vertellen over het sectie-gebeuren? Ik zal ondertussen eea uitproberen...

edit: Wanneer ik een nieuwe sectie begin en de achtergrond wijzig (het briefpapier met watermerk) dan veranderd het automatisch mee met de eerste pag (sectie1).. Dit is juist niet de bedoeling.. Weet iemand hier raad mee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan