• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kopteksten excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
In de bijlage het voorbeeld.
Ik wil heel graag op pagina 1 een koptekst plaatsen. Maar op pagina 2 en verder niet. Is dit in excel ook mogelijk? In word weet ik t; eindemarkering etc.. En dan kun je t heel makkelijk aanpassen. Ik heb al op internet gezocht. Maar daar kan ik de oplossing niet vinden. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Ik weet niet goed meer hoe het in 2003 is maar in 2007 heb je een optie
Eerste pagina afwijkend.
Hier kan je invullen wat je wilt voor alleen de eerste pagina.

Mvg

Piet
 
ja.. maar die optie kan ik in 2003 nergens vinden..
Op internet spreken ze daar ook over.. Maar ik kan m niet vinden.. Dus.. als iemand dit weet...
 
ja.. maar die optie kan ik in 2003 nergens vinden..
Op internet spreken ze daar ook over.. Maar ik kan m niet vinden.. Dus.. als iemand dit weet...

Volgens mij kan het niet in 2003 maar er is wel eenvoudig een macro te maken die dit probleem omzeilt.
Code:
Sub KopTekst()
Dim sKopTkst As String
    With Sheets(1)
        sKopTkst = .PageSetup.CenterHeader
        .PrintOut From:=1, To:=1
        .PageSetup.CenterHeader = ""
        .PrintOut From:=2
        .PageSetup.CenterHeader = sKopTkst
    End With
 End Sub

In bovenstaande macro wordt het 1e blad afgedrukt met koptekst en op overige bladen zonder koptekst.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Kopteksten zijn vlgns mij teksten die je maar een keer hoeft in te geven en dan op elk pagina bovenaan verschijnen.
Moet een tekst alleen op pagina 1 verschijnen is het geen koptekst meer en kun je het gewoon boven aan pagina 1 plaatsen.

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd.
 
Kopteksten zijn vlgns mij teksten die je maar een keer hoeft in te geven en dan op elk pagina bovenaan verschijnen.
Moet een tekst alleen op pagina 1 verschijnen is het geen koptekst meer en kun je het gewoon boven aan pagina 1 plaatsen.

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd.

Waar wil je de koptekst dan zetten bovenaan een werkblad?
Volgens mij is een koptekst daar geschikt voor.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Vind je dit praktisch?

Dan wordt het een onderdeel van het werkblad en het is maar de vraag of dat wenselijk is in de opmaak van het werkblad.
Bovendien kan je met een koptekst onderscheid maken tov de rest wat betreft de marges e.d. op de afdruk.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
T is idd dat de opmaak op elke pagina hetzelfde blijft..
Het gaat dus toch de makro worden..
Gek eigenlijk dat deze optie niet in 2003 zit..
Thanks allemaal voor jullie meedenken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan