• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verschillende kostensoorten samenbrengen in één kolom (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Ik heb een Excel sheet dat orde moet brengen in een groot aantal financiële data. Ik ben o.a. dankzij dit forum een heel eind gekomen en heb het nu bijna klaar (zie ook eerdere postst van mij hierover), maar ik krijg de laatste stap niet rond. En dat sluitstuk is wel belangrijk. Wie wil en kan mij helpen?

Het gaat om de laatste van 6 stappen (bijgevoegd test bestand is verkeerd, in post hieronder zit het juiste). In dit test bestand staan 4 datums. Op elke datum vindt 1 uitgave plaats. Er zijn 2 categorieën uitgaven: “Huur” en “Spullen”. De categorie “Huur” heeft 2 kostensoorten: “Huis 1” en “Huis 2”. En de categorie “Spullen” heeft ook 2 kostensoorten: “Stoelen” en “Tafels” (n.b. in het echte bestand gaat het om alle data van meerdere jaren en meer dan 20 categorieën en 100 verschillende kostensoorten).

Het gaat mij dus om Stap 6 (zie test bestand; bijgevoegde testbestand is verkeerd, zie test bestand in post hieronder, dat is de juiste). Bedoeling is dat er in kolom S (S4:S7) automatisch de Categorien worden neergezet zoals ik die in het groen heb aangegeven. Ik kom daar niet uit. AlexCEL van dit forum heeft me de formule voorgesteld zoals die in Q4:Q7 staan, maar die werkt niet. Ik neem aan omdat O4:O7 en P4:P7 helemaal gevuld zijn met formules en dat had ik in een eerdere post niet goed gecommuniceerd.

Hoop dat iemand mij kan helpen met het rondmaken van de laatste Stap 6.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is het wel het juiste voorbeeldbestand, want het lijkt niet op hetgeen je beschrijft?

Probeer deze eens:
PHP:
=VERSCHUIVING($O$3;;VERGELIJKEN(MAX(LENGTE(O4:P4));LENGTE(O4:P4);0)-1)

betreft matrix-formule dus wel invoeren met CTRL-SHIFT-ENTER!

Of:
Code:
=ZOEKEN(2;1/(O4:P4<>"");O$3:P$3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan