Verschillende latenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Ik heb vanmiddag al op het forum gezeten met betrekking tot het uitbreiden van DDR geheugen. Het antwoord was duidelijk. Ik wilde van 512Mb naar 1G. Geadviseerd werd om 2 x 512 nieuwe modules in dual channel te zetten.
De winkelier had echter alleen 2 x256 wel van hetzelfde merk als al in mijn PC zaten (A-data). Zij blijken allen niet met zijn allen te werken. Ik heb inmiddels ontdekt dat het verschil in de latency lijkt te zitten. De oude modules hebben een latency van 3, de nieuwe van 2,5. Ik heb dit getest met CPU-Z.
De modules werken wel afzonderlijk (dus de 2 nieuwe of de 2 oude in mijn PC).
Is er een oplossing? In BIOS settings bijvoorbeeld?

:rolleyes:

.

wat dacht je van terug brengen en andere bestellen.

Heb ik al geprobeerd. Ze willen ze niet terugnemen.
:evil:

er is verder geen oplossing voor helaas.
wat een leuke pc zaak.
laat deze de volgende keer gewoon vallen en koop je spulletjes elders.

Het is jammer, €50,= weggegooid. Ga toch morgen mijn verhaal nog eens proberen te halen. Ze hebben me aangeboden mijn PC langs te brengen. Het zou namelijk moeten kunnen werken. Alleen rekenen ze om mijn PC te testen met deze geheugens weer geld.
Ik vind het belachelijk!

latencies zouden niet uit mogen maken. Normaliter kan een module op meerdere latencies draaien en zouden ze zich automatisch moeten laten omschakelen. Helaas geeft dit met DDR nog wel eens onverwachte problemen. Wat je kunt proberen is om in je bios de timings handmatig in te stellen op die van de langzaamste. Misschien dat dat goed gaat?

Je weet nu wel meteen waarom je het advies kreeg om 2 x 512 te halen ;)

Het advies was goed. Ik had niet zo ongeduldig moeten zijn, maar ja dat is achteraf.
Kun je me iets exacter vertellen waar ik de timings in mijn bios in moet stellen?
Nu staat via Advanced --> Chipset de DRAM timing by SPD op enabled. Als ik dit op disabled zet kan ik de CAS latency instellen (staat nu op 3).

Bedoel je deze settings en zo ja moet de latency setting dan omhoog?

Bvd.

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan