Verschillende Lettertypes per Letter.Woord

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenLemmen

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Hallo allemaal,

Ik vroeg mijzelf al een tijdje af,
of het mogelijk was om verschillende lettertypes per letter of woord te gebruiken.

Als dat kan, hoe. En anders pech.

Alvast bedankt!

Koen

Ja, dat kan heel eenvoudig. je selecteert dan de letter(of woord) apart en selecteert dan het lettertype. dan krijg je dit

Dat snap ik wel. Maar ik bedoel zonder dat te doen. BIJV Als je grote stukken tekst heb is dat te veel werk. Dat het automatisch gaat.

Helemaal snappen doe ik de vraag niet, maar ik vermoed dat je een tekst op willekeurige basis tekst wilt laten opmaken, waarbij de lettertypes willekeurig worden gekozen, en de lettergroottes etc? Zodat je het effect krijgt van een losgeldbriefje?
Het laatste antwoord van AndreazZz lijkt mij in ieder geval niet wat je zoekt...
Als ik beter in de richting zit, dan is het antwoord: ja, dat kan wel, maar dat moet je toch echt programmeren. Je kunt dan het hele document doorlopen, en dan letter voor letter, of woord voor woord, of desnoods ook nog gemengd, voorzien van een willekeurig lettertype en lettergrootte. Uiteraard kun je dan ook de kleur en de achtergrondkleur wel variëren.

Helemaal snappen doe ik de vraag niet, maar ik vermoed dat je een tekst op willekeurige basis tekst wilt laten opmaken, waarbij de lettertypes willekeurig worden gekozen, en de lettergroottes etc? Zodat je het effect krijgt van een losgeldbriefje?
Het laatste antwoord van AndreazZz lijkt mij in ieder geval niet wat je zoekt...
Als ik beter in de richting zit, dan is het antwoord: ja, dat kan wel, maar dat moet je toch echt programmeren. Je kunt dan het hele document doorlopen, en dan letter voor letter, of woord voor woord, of desnoods ook nog gemengd, voorzien van een willekeurig lettertype en lettergrootte. Uiteraard kun je dan ook de kleur en de achtergrondkleur wel variëren.

Je snapt inderdaad wat ik bedoel. Maar ik kan alleen maar een paar talen en maar half.
Dus ik vroeg me af of er addons of programma's daar voor zijn.

Bij mijn weten zijn er geen programma's voor, en het zou mij hogelijk verbazen als ze er wel zijn.... De markt lijkt mij nou niet heel erg geweldig! Maar ik heb wel eens iets gemaakt waarmee ik de tekstkleur per letter kon veranderen, dus die code kan ik wel eens opzoeken en uitbreiden. Dit soort dingen is best leuk om zelf te programmeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan