verschillende mappen verdwenen van hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaveve

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hallo

Oude laptop (8 jr oud) stond op het punt het totaal te begeven (memory gebrek), dus heb ik mij een nieuwe aangeschaft.
Toen ik via externe behuizing de oude schijf volledig wou overzetten op de nieuwe hdd, is er iets misgelopen.
Partitie D is totaal gn probleem, deze heb ik nog volledig, maar partitie C zijn alle mappen tot en met beginletter D weg.
Dus de map documents and settings is weg. (dus foto's, bureaublad, documenten...)
De mappen Windows, Program files, temp ... etc staan er wel nog op.
Bij de eigenschappen van de hdd zie ik dat deze nog steeds bijna vol is (1gb beschikb van de totale 60Gb (zo oud was laptop :-) )).

Kan iemand mij verder helpen?

Ondertussen oude schijf terug in oude laptop geplaatst, maar deze loopt nu steeds vast bij de opstart...

Thx.

zoek naar uitvoeren, ga dan naar C:\Users\Gebruiker\Pictures (dit is voor win 7, weet niet of dit nog klopt voor XP)
Dit kan werken omdat verkenner soms irritant doet, maar ik beloof niets!

(nog ff op je geheugen, ik heb een laptop van 16 gig totaal...)

Installeer op je nieuwe laptop een programma als Recuva ( http://www.piriform.com/RECUVA ).

Sluit de externe schijf met de oude schijf aan op je laptop.
Laat Recuva zoeken.

Stel wel in dat de gevonden bestanden opgeslagen worden op een map in je nieuwe laptop.

@mcfreak

ik heb via de dos manier geprobeerd, en daar is de map ook spoorloos

@Zoeff

Recuva vindt heel veel bestanden, maar bijna uitsluitend temporary internet files

Niet de bestanden die ik zoek.

:(

De oplossing:

sla alle bestanden op die je nog nodig hebt op een andere hdd, en dan formatteren!

Dat werkt altijd!

Nou, je leegt met formatteren de HELE hdd, dus alle files.

Dus je slaat alles wat je wilt behouden van de hdd tijdelijk ergens op, en nadien zet je dat weer terug.

Formatteren doe je zo: rmb op de hdd in deze computer -> formatteren -> normaal gesproken in NTFS & snel formatteren, dit zal een paar minuten kunnen duren.

Laatst bewerkt:
Maar wat wil je nu eigenlijk?
Als jij een oude hdd hebt met een OS erop, er is maar 1 manier om een OS er goed af te krijgen: formatteren.

Je kunt heel moeilijk gaan doen, maar formatteren is absoluut het snelst.

Er is wel een oplossing:
Probeer trusted installer rights te krijgen via bijv. een setup applicatie, daar lukt het 99% zeker wel mee.
Zelf heb ik nooit de moeite genomen om me daar in te verdiepen. Miss. dat iemand anders daar meer over weet.

OS was Win xp

Laptop had ook problemen met de nettoevoer, de voedingskabel moest in een bepaalde positie liggen, anders deed de laptop het niet meer.
Dus eerst heb ik alles van de oude laptop willen kopiëren naar een externe hdd. (hdd oude laptop was maar 60 gb met 512 mb geheugen maar werkte nog steeds )

Bij het overzetten is de pc vastgelopen.
Nadien startte hij niet meer op. Dus hdd eruit gehaald en in externe behuizing gestoken.
En dan zag ik maar dat er op de e schijf (c van de oude laptop) mappen verdwenen waren.

En het is vooral de map documents and settings dat me interesseert omdat er nog n paar bestanden staan in de map mijn documenten, en ook nog een paar op het bureaublad.

Dus HELP... :-)

oude schijf is nu e:

dir"..."... uitgevoerd

resultaat: het scherm liep een tijdje om uiteindelijk te stoppen

totaal aantal weergegeven bestanden: 0 bestanden 0 bytes 9165 mappen

w8 ff... ik volg het helemaal niet meer...

Heb je de data van de verloren hdd terug of niet? zoniet asus data recovery is aan te raden, zo wel, wat is het probleem dan?

EDIT: SORRY: HET IS "easeus data recovery"

Laatst bewerkt:
resultaat is nog steeds hetzelfde : géén

commando dir "<schijfletter>:\Documents and settings\*.*" /a:d /s uitgevoerd

dos box bleef tijdje scrollen om te eindigen met de melding dat er 9165 mappen gevonden waren.
Dit op zich is dus goed nieuws, maar als ik in dos een dir doe op de E schijf, staat de map documents and settings er niet bij

Uitgevoerd met gebruikersnaam en \Mijn documenten\

resultaat : 1202 mappen

Als het om recovering gaat, easeus data recovery werkt heel goed! ;)

Opgelost.

Heb eerst 1 file gekopieerd naar nieuwe hdd.

Nadien in dos naar e: schijf gegaan, bij de dir zag hij nog géén map Documents and Settings
Geprobeerd met cd "Documents and Settings" en dit lukte ook, dan verder gegaan

Dan eens in windows verkenner gekeken en alle verdwenen mappen zijn terug.
Deze zijn nu aan het kopiëren naar de nieuwe schijf.

Alvast bedankt met jullie hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan