verschillende mappn afbeeldingen enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Sinds ik win8 geupgrade heb naar win 10 staan in verkenner onder deze pc mappen afbeeldingen, documenten enzovoort die bijna leeg zijn en onder bibliotheken mappen afbeeldingen, documenten enzovoort waar alles in zit. Deze laatsten staan bij eigenschappen onder user-data. Kan ik die eersten verwijderen of samen voegen?

Als ik het goed begrijp:

De mappen voor gebruikers-bestanden in Windows 10 zijn verschillend tegen over die van een vorig OS, en je wilt de bestanden naar de 10-map zetten. Je wilt de lege mappen van de oude OS verwijderen. Ja dat kan, tenzij windows zegt dat je dat lekker niet gaat doen.

Meestal worden de persoonlijke mappen in de vorige versies van Windows onder de map "Gebruiker" geplaatst tijdens het installeren (veelal voorgeïnstalleerd) Windows 10 blijkt dit anders aan te pakken. De persoonlijke mappen worden onder een map gehangen met de naam van de echte gebruiker zoals die ingegeven is.
Dit betekent n.m.m. dat je nu al je data (voorheen onder "Gebruiker") - inhoud van de mappen - moet verplaatsen (knippen/plakken of veiliger kopiëren) naar de overeenkomstige nieuwe persoonlijke mappen. Dit kan wel een handicap worden als je terugrolt naar Windows 7.

Te controleren door Mijn documenten, Mijn afbeeldingen, Mijn Muziek enz te openen.

Succes !

Laatst bewerkt:
Ik begrijp nu dat onder win10 het documenten en afbeeldingen heet en onder win8 MIJN documenten en MIJN afbeeldingen. De nieuwe mappen van win10 staan op de C schijf en de oude op E omdat ik een ssd schijf heb en da data apart wil houden. Nu kan ik de nieuwe verplaatsen met eigenschappen en locatie en dan staan ze ook op E. Moet ik dan alsnog op E Mijn afbeeldingen verplaatsen naar afbeeldingen, copy en plak dus?

Ik begrijp nu dat onder win10 het documenten en afbeeldingen heet en onder win8 MIJN documenten en MIJN afbeeldingen. De nieuwe mappen van win10 staan op de C schijf en de oude op E omdat ik een ssd schijf heb en da data apart wil houden. Nu kan ik de nieuwe verplaatsen met eigenschappen en locatie en dan staan ze ook op E. Moet ik dan alsnog op E Mijn afbeeldingen verplaatsen naar afbeeldingen, copy en plak dus?

Als je de Persoonlijke Windows 10 mappen die je in jou geval verplaatst naar E: middels eigenschappen en locatie naar de resp. Win7 map hoeft dat niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan