Verschillende merken powerline adapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerowolf88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2010
Hallo,

Ik had een vraag over een powerline adapter,
ik heb thuis nu een set van 2 van konig, maar ik wil er nog een powerline adapter bij hebben.

nu is mijn vraag hoe goed werken die dingen samen met verschillende merken?

moet je er altijd 1 bij kopen van het zelfde merk of zijn die dingen gewoon universeel dus dat je met elk merk adapter internet uit je stopkontact kan halen?

de meeste werken met een eigen "codering" op de signalen,waarbij soms zelfs bij verschillende modellen (oude en nieuwere) de signalen niet meer kunnen gelezen worden.

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en eentje bijkopen van hetzelfde merk en dezelfde serie.

In de laatste Hardware.info test staat dat er maar 1 fabrikant is van de chips. Dan zouden combinaties van adapters ook moeten werken lijkt mij. Mits de fabrikanten zich aan de specificaties houden en geen extra features toevoegen.

Maar inderdaad, zekerheid heb je alleen als je alles hetzelfde hebt.
Heb zelf zo'n MSI setje (zie HWI link) aangeschaft en die werkt uitstekend, Asus en Edimax maken als ik het goed heb gebruik van dezelfde set (alleen ander 'stickertje').

hmm ja dan miss toch maar een tientje meer uitgeven

aan adapter die het niet doet heb ik ook niks...

bedankt!

Voor het MSI setje had ik een Devolo, was ook iets trager, die heb ik maar doorverkocht.
Die MSI set was ~ €70 incl verzending, prijs ligt nu iets lager dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan