• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verschillende namenlijsten samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Goedemiddag,

Vraag: Ik wil graag 4 lijsten (met gebruikersnamen) uit 4 verschillende tabbladen samenvoegen op 1 tabblad. Hierbij moeten de unieke maar 1 x genoemd worden.

Hoe? Dat is nu de vraag :(:thumb:

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groet Marco

Alles samenvoegen op één blad en ontdubbelen?

yep, de namen moeten onder elkaar op 1 werkblad komen en dan ontdubbelen.

plaats ze gewoon in 1 sheet bij elkaar en dan klik op bij duplicaten verwijderen.
dat zij Rob ook al met een "?"

Laatst bewerkt:
ik wil juist die handmatige copy paste actie voorkomen...van 4 sheets naar 1 :)
moet toch zeker automatisch kunnen, dacht ik

naast de gebruikersnamen staat er in die andere sheets nog meer wat ik middels verticaal zoeken wil combineren....
ik meende trouwens dat dat van Rob een vraag was...las hem net even anders dan jij.:)

Rob ook al met een "?"
Inderdaad. Het vraagteken gaf aan dat ik me afvroeg of er heel iets anders achter de vraag weg zou komen. Nu mijn vraag bevestigd wordt, is het dus een kwestie van gewoon doen: vier keer kopiëren en plakken en vervolgens ontdubbelen. Het verticaal zoeken is dan de volgende stap. Kun je niet een simpel voorbeeld met niet-persoonlijke informatie plaatsen?

Laatst bewerkt:
ik begrijp dat het met copy paste kan...die vraag hoefde ik niet te stellen, maar is het mogelijk om die vier 4 kolommen uit die 4 verschillende sheets onder elkaar te krijgen.
en dan bedoel ik automatisch :)

het aantal records kan verschillen.

zal een voorbeeld maken.

Bekijk bijlage licentietypen.xlsx

De namen in kolom A van DEV, PRD, DSR en PSR moeten automatisch (dus zonder handmatig copy paste werk) onder elkaar komen in kolom B (vanaf regel 5) in sheet 'overview'.
Het aantal records in DEV, PRD, DSR, PSR kan verschillen.

Alvast bedankt.

Probeer het eens met deze

Code:
Sub VenA()
For Each sh In Sheets(Array("DEV", "PRD", "DSR", "PSR"))
    sh.Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).Copy Sheets("Overview").Cells(Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row, 2).Offset(1)
Next sh
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan